پرداخت بیش از 150 میلیون دلار به کنسرسیوم گازی از سوی اقلیم کردستان

سرویس جهان- شرکت گازی داناگاز امارات اعلام کرد اقلیم کردستان عراق 151 میلیون دلار از محل فروش گاز طبیعی و میعانات گازی، بابت سهم کنسرسیوم گازی پرل پرداخت کرده است.

به گزارش کردپرس، شرکت داناگاز که یکی از شرکت های عضو کنسرسیوم گازی پرل پترولیوم در اقلیم کردستان است، اعلام کرد اقلیم کردستان عراق 151 میلیون دلار بابت دستمزد اعضای پرل در سه ماه اول 2021 پرداخت کرده است. پرداخت از محل فروش گاز طبیعی، میعانات گازی و گاز ال پی جی بوده است.

داناگاز اعلام کرد بخشی از مبلغ یاد شده بابت دستمزد و بخشی هم بابت تسویه بدهی های قبلی اقلیم کردستان بوده است. سهم داناگاز از این مبلغ 53 میلیون دلار بوده است.

این شرکت ابراز امیدواری کرده است با بالا ماندن قیمت کنونی نفت خام، اقلیم کردستان عراق که روزانه حدود 500000 بشکه نفت خام صادر می کند، بتواند در نیمه اول امسال بدهی خود را به کنسرسیوم مزبور پرداخت کند.

داناگاز بر تاثیر پرداخت به موقع دستمزد از سوی اربیل در افزایش تولید گاز طبیعی تاکید کرده و در بیانیه ای گفته است این مسئله باعث افزایش تولید گاز طبیعی در اقلیم کردستان به میزان 12 درصد در اواخر سال 2020 شده است. بر این اساس، میزان تولید روزانه گاز طبیعی از 391 میلیون فوت مکعب به 439 میلیون فوت مکعب افزایش یافته است.

پاتریک المان وارد مدیر عامل این شرکت اماراتی ضمن ابراز خرسندی از افزایش درآمد شرکت در اقلیم کردستان از آمادگی شرکت برای سرمایه گذاری بیشتر در صنعت گاز طبیعی اقلیم کردستان خبر داد.

کد خبر 8259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha