تجهیز ناوگان آتش نشانی مهاباد  باز هم باید در انتظار تخصیص اعتبار بماند!

سرویس آذربایجان غربی- معاون سازمان شهرداري هاي كشور در پاسخ به درخواست تجهیز ناوگان آتش نشانی مهاباد گفت: «در صورت اختصاص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور، اعتبار جهت خریدن نردبان هیدرولیکی و ماشین‌آلات آتش‌نشانی در اختیار ناوگان آتش‌نشانی شهرداری مهاباد قرار می‌گیرد». در این صورت تهدید آتش سوزی ها، تا تخصیص این اعتبار متوجه ساختمان های مسکونی و تجاری بلند مرتبه مهاباد خواهد بود!

به گزارش خبرنگار کردپرس، بعد از وقوع آتش سوزي بازارچه تجاری مهاباد، در بهمن ماه سال گذشته، وزير كشور به سازمان شهرداریهای كشور دستور تجهيز و نوسازی ناوگان آتش نشاني مهاباد را صادر كرد.

ناوگانی که فرسوده است و ضعف لجستیکی سازمان آتش نشانی مهاباد ، کاملا مشهود است. در این شهر ۵۰ هزار نفر از سکنه آن در بلندمرتبه‌سازی ها سکونت دارند اما آتش نشانی آن از اطفای حریق به طبقات ششم به بالاتر معذور است و در صورت بروز حادثه در طبقات بالاتر، عواقب حقوقی سنگینی هم برای متولیان امر در پی خواهد داشت.

امروز چهارم اردیبهشت ماه، دو ماه بعد از آتش سوزی گسترده در بازارچه تجاری مهاباد، معاون سازمان شهرداري هاي كشور در پاسخ به درخواست نماینده این شهرستان در مجلس در خصوص تجهیز سازمان آتش نشانی مهاباد، گفت: از محل اعتبارات در اختیار سازمان در سال های ۹۸ و ۹۹ مبالغی در وجه شهرداری مهاباد واریز شده است که می‌توانند قسمتی از نیازهای مالی خود را از محل این منابع مالی تامین کنند.

مسعود نصرتی افزود: در صورت اختصاص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور، اعتبار جهت خریدن نردبان هیدرولیکی و ماشین‌آلات آتش‌نشانی در اختیار ناوگان آتش‌نشانی شهرداری مهاباد قرار می‌گیرد.

جانشین رئیس و معاون توسعه منابع و پشتیبانی ادامه داد: شهرداری مهاباد از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تاکنون یک دست ست امداد و نجات سنگین و ست هیدرولیک امداد و نجات دریافت کرده است و با عنایت به جزء ۲ بند (د) تبصره ۵ قانون بودجه سال جاری به محض اختصاص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور (انتشار اوراق مالی اسلامی) جهت خرید نردبان هیدرولیکی و ماشین آتش‌نشانی اقدامات لازم جهت نوسازی ناوگان آتش نشانی شهرداری به عمل می آید.

این وعده ها در حالی است که جمعیتی حدود ۵۰ هزار نفر از مردم شهر مهاباد در بلندمرتبه‌سازی ها سکونت دارند و همچنین مجتمع های تجاری فاقد ایمنی لازم هستند!

در سال های اخیر، در قالب مصوبات متعدد ستاد بحران و کارگروه امداد و نجات شهرستان مهاباد در راستای خرید نردبان هیدرولیکی برای آتش نشانی بارها به شهرداری تذکر داده شده، اما تاکنون اقدامی در این راستا انجام نگرفته است و انتقادهای فراوانی متوجه شهرداری مهاباد بوده است.

سازمان آتش نشانی مهاباد چندین سال است که با ضعف لجستیکی همراه است اما فساد مالی و ناکارآمدی ها در شهرداری مهاباد، سازمان آتش نشانی این شهر را سال ها است از تجهیز اولویت های اصلی و ضروری محروم نگه داشته است.

از این نماینده مهاباد برای تجهیز سازمان آتش نشانی از استانداری و سازمان شهرداری های کشور درخواست تامین اعتبار کرد اما سازمان شهرداري هاي كشور تجهیز ناوگان آتش نشانی مهاباد را منوط به اختصاص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور، دانسته است.

مشخص نیست این اعتبار چه زمانی مهیا می شود و تا آن زمان، خطر آتش سوزی همچنان انبوه سازی ها در مهاباد را تهدید می کند.

در کردپرس بیشتر بخوانید؛

تجهیز شهرداری‌های مهاباد مصوب شد/ پرسنل شهرداری 3 ماه حقوق معوقه دارند

ضعف لجستیکی آتش نشانی مهاباد در باتلاق فساد و نامدیریتی شورا و شهرداری

کد خبر 8521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha