تلاش برای پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان توسط بغداد، بی نتیجه است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون جنبش تغییر در مجلس عراق تلاش برخی نمایندگان مجلس برای پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان از سوی دولت فدرال را بی نتیجه دانست.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، بهار محمود در صفحه شخصی اش در شبکه های اجتماعی نوشت: اصول 117 و 121 قانون اساسی عراق به حقوق کارمندان اشاره دارد که از جمله مسئولیت های دولت اقلیم کردستان، پرداخت حقوق کارکنانش است و این موضوع مالی است و مجلس عراق نمی تواند بدون موافقت دولت در این زمینه، مصوبه ای داشته باشد.

این عضو فراکسیون تغییر تصریح کرد: آیا دولت فدرال با توجه به بحران مالی کنونی، با پرداخت حقوق کارمندان دولت اقلیم کردستان، بدون دریافت مقابلی موافقت خواهد کرد. من بر این باورم که دولت فدرال برای انجام چنین اقدامی آماده نیست. زیرا مبالغ مورد نیاز برای این کار، کلان است و دولت مرکزی بدون تحویل گرفتن درآمدهای اقلیم کردستان، قادر به پرداخت این حقوق نخواهد بود. از سوی دیگر، این پیشنهاد با بند 7 قانون استقراض دولت که اخیرا در مجلس تصویب شد تناقض دارد.

بهار محمود خاطرنشان کرد: درباره این موضوع، دولت مرکزی با دولت اقلیم کردستان تعامل خواهد کرد. اما دولت اربیل به این موضوع راضی نیست. بنابراین بهترین کار، تعامل و ارتباط دولت مرکزی با اربیل برای دستیابی به یک راه حل قانونی در چارچوب بودجه سال 2021 است.

یادآور می شود اخیرا 112 نماینده مجلس عراق با ارائه درخواستی به مجلس نمایندگان این کشور، خواستار پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان، به صورت مستقیم توسط دولت مرکزی عراق شده اند.

کد خبر 860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha