تداوم مداخلات نیروهای پلیس ترکیه در تجمع مادران شنبه

سرویس ترکیه - میدان گالاتاسارای استانبول امروز نیز شاهد تدابیر شدید امنیتی نیروهای پلیس ترکیه و مداخله خشونت آمیز نیروها امنیتی در تجمع کنندگان مادران شنبه بود.

به گزارش کردپرس، تجمع مادران شنبه که از دو هفته پیش در ترکیه و میدان گالاتاسارای استانبول ممنوع شده است امروز نیز شاهد تدابیر شدید امنیتی نیروهای پلیس ترکیه و مداخله خشونت آمیز نیروها امنیتی به تجمع کنندگان بود.

نیروهای پلیس ترکیه از صبح امروز با تدابیر شدید امنیتی در میدان گالاتاسارای استانبول ورود و خروج از این میدان را به وسیله خودروهای ضد شورش و موانع آهنین مسدود کرده و به هیچ عنوان اجازه کوچکترین تجمع در این محدوده را نداند.

نیروهای پلیس ترکیه با استقرار در جاده استقلال استانبول ورود و خروج برخی کوچه های منتهی به میدان گالاتاسارای را بسته و تدابیر امنیتی را در بالاترین حد ممکن پیاده کرده اند.

فعالان مدنی و اعضای تجمع اعتراضی مادران شنبه به مانند هفته پیش علی رغم ممنوعیت ها و تدابیر شدید امنیتی با تجمع مقابل ساختمان انجمن حقوق بشر منطقه چوکورلو چشمه به سمت میدان گالاتاسارای حرکت کردند که با موانع پلیس روبه رو شدند. نیروهای پلیس ترکیه در کوچه بویوک پارماک کاپی جلوی تجمعات را گرفته و در مداخلاتی که پلیس برای متفرق کردن تجمع مادران شنبه صورت داده است حنیفه ییلدیز یکی از اعضای مادران شنبه آسیب دیده است.

اعضای مادران شنبه علی رغم تمام مداخلات پلیس اقدام به تحصن در کوچه بویوک پارماک کاپی کرده و خواستار مشخص شدن وضعیت کنعان بیلگینی شده اند که دو هفته پیش در اثنای مداخلات پلیس در این تجمع دستگیر و از آن روز از او خبری منتشر نشده است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 86114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha