تعامل با اقلیم کردستان مانند یک حاکمیت مستقل، زمینه ساز دخالت آمریکا است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – عضو فراکسیون سائرون در مجلس عراق تأکید کرد تعامل با اقلیم کردستان مانند یک حاکمیت مستقل از دولت مرکزی، زمینه را برای دخالت آمریکا در امور داخلی کشور فراهم می کند.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "ریاض محمد" در این باره گفت: اصل تعامل با اربیل به عنوان یک کشور مستقل از بغداد، منجر به پیامدهای منفی خواهد شد که بارزترین آنها دخالت آمریکا در امور داخلی کشور است و تعامل باید براساس استحقاق و تعهد باشد. در غیر این صورت، این موضوع منجر به مشکلاتی بین طرفین خواهد شد.

ریاض محمد افزود: برهم صالح رئیس جمهور عراق، باید رئیس جمهور همه شهروندان عراق باشد نه گروه خاصی. اما اظهارات اخیر وی درباره قانون استقراض، سیاسی بود که این موضوع، صحیح نیست.

عضو فراکسیون سائرون همچنین گفت: کابینیه های قبلی عراق، در زمینه برپایی یک اقتصاد صحیح، ناکام بودند که این امر، منجر به دخالت های بیشتر بیگانگان در کشور شد.

یادآور می شود حسن خلاطی، عضو فراکسیون عراقیون چهارشنبه گذشته اظهار داشت دولت اقلیم کردستان، روزانه 480 هزار بشکه نفت صادر می کند.

از سوی دیگر، یونادم کنا رئیس فراکسیون الرافدین پیشتر گفته بود دولت اقلیم کردستان، همچنان نسبت به تعهداتش در زمینه اموال نفت و گذرگاههای مرزی، اقدامی انجام نداده است.

کد خبر 865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha