نقش مهم  وکلا در کاهش اطاله دادرسی

سرویس کردستان- معاون قضایی و معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کردستان در اولین جلسه مشترک با کانون وکلا و مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی قوه قضاییه در استان اظهار داشت : وکلا و مشاورین حقوقی نقش مهم و اساسی درکاهش اطاله دادرسی دارند.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، علی رشیدی در ابتدای این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت تعامل و همکاری بین دستگاه قضایی و جامعه وکلا اظهار داشت : دادگستری و جامعه وکلا، هر دو تکلیف و وظیفه احقاق حق را بر عهده دارند و در جمع مسئولین قضایی کشور نیز بر این موضوع تاکید می‌شود که هیچگونه تقابل و شکافی در میان نباشد و سعی مشترک بر این است که در مسیر رسالت الهی که بر عهده داریم؛ بطور مشترک نهایت تلاش را داشته باشیم.

وی با اشاره به بخشنامه ریاست محترم قوه قضاییه و در اجرای دستورالعمل معاون محترم حقوقی در امور مجلس قوه قضاییه بر لزوم رفتار توأم با احترام از سوی وکلا در مواجهه با دادگاه‌ها و مقامات رسمی بیان داشت : این مهم، لازمه رفتار حرفه‌ای است و توهین به ارکان نظام و بیان مطالب خلاف واقع ملازمه‌ای با دفاع از موکل ندارد.

دکتر رشیدی افزود : قضات، کارمندان و وکلاء در فرایند رسیدگی به پرونده‌ها نقش اساسی دارند و در حقیقت مهیا کننده حکم قاضی هستند و نظرات و دفاعیات حقوقی و فقهی آنها در صدور حکم عادلانه و متقن توسط قاضی بسیار موثر است.

در این جلسه مقرر شد تا جلسات مشترک هماهنگی و هم اندیشی با کانون وکلای دادگستری و مرکز امور وکلاء و مشاوران حقوقی قوه قضاییه در استان کردستان بصورت مستمر و فصلی یکبار برگزار گردد و نتیجه جلسات به معاون محترم حقوقی امور مجلس قوه قضاییه منعکس شود.

کد خبر 867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha