فقدان برنامه اقتصادی دولتی، اقلیم کردستان را به آستانه خطرناکی رسانده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- دبیر کل حزب اتحاد اسلامی کردستان، تاکید کرد کە فقدان و نبود یک برنامە اقتصادی منسجم در دولت اقلیم کردستان، موجب رسیدن اقلیم بە آستانە خطرناکی شدە است.

به گزارش کردپرس بە نقل از شارپرس، صلاح الدین بهاءالدین طی نشستی با اعضای حزب اتحاد اسلامی کردستان، بە بررسی معضل عدم پرداخت حقوق کارمندان و حقوق بگیران اقلیم کردستان پرداختە و درخواست کرد کە قوت و معیشت شهروندان قربانی مشکلات و بحران های سیاسی نشود.

وی تاکید کرد کە فقدان برنامە اقتصادی منسجم در دولت اقلیم کردستان موجب شدە کە اقلیم بە آستانە خطرناکی برسد.

دبیر کل حزب اتحاد اسلامی کردستان بر ضرورت توافق دولت اقلیم کردستان با دولت عراق و اتحاد نمایندگان کرد در مجلس عراق برای حل مشکلات اقتصادی اقلیم بە ویژە در زمان تصویب قانون بودجە 2021 عراق و تعیین سهم اقلیم از آن، تاکید کرد.

لازم به ذکر است که پنج شنبه 22 آبان/12 نوامبر، قانون استقراض دولت عراق، با وجود مخالفت کردها در مجلس عراق برای رفع کسری بودجه و تأمین حقوق کارمندان این کشور، تصویب و در یکی از بندهای آن، شروط سنگینی را برای پرداخت سهم بودجه اقلیم کردستان و حقوق ماهیانه کارمندان و حقوق بگیران اقلیم تعیین شد و کردها این اقدام را به منزله قطع بودجه به اقلیم می دانند و نمایندگان کرد مجلس عراق دربارە تکرار آن در بودجە 2021 نیز هشدار می دهند.

کد خبر 876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha