حزب دمکرات درصدد تصدی منصب استانداری کرکوک است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نماینده حزب دمکرات کردستان در شورای استانی کرکوک، اعلام کرد که با پایان مدت قانونی فعالیت سرپرست استانداری کرکوک، فرماندار این منطقه که عضو حزب دمکرات است، جانشین وی می شود و یا باید استاندار جدیدی از طریق توافق همه طرف ها در کرکوک، انتخاب شود.

به گزارش کردپرس، دلشاد پیروت در گفتگو با سایت خبری اس. ان. ان، اعلام کرد که مدت فعالیت قانونی راکان سعید جبوری سرپرست استانداری کرکوک در تاریخ 12 آذر/3 دسامبر به پایان می رسد و وی باید به عنوان نماینده مجلس عراق فعالیت کند و این در حالی است که طیف های مختلف و احزاب سیاسی کرکوک، تاکنون بر سر تعیین استاندار جدید کرکوک به توافق نرسیده اند.

نماینده حزب دمکرات کردستان در شورای استانی کرکوک، افزود که طبق قوانین عراق، با پایان مدت قانونی فعالیت جبوری، کامیل ساله یی فرماندار مرکزی کرکوک و عضو حزب دمکرات به عنوان جانشین جبوری، سرپرستی استانداری کرکوک را تا زمان تعیین استاندار جدید بر عهده می گیرد.

وی تأکید کرد که هیچ الزامی در مورد اینکه منصب استانداری کرکوک به حزب اتحادیه میهنی کردستان داده شود، وجود ندارد و کامیل ساله ایی به عنوان نماینده حزب دمکرات می تواند به مدت یک سال این منصب را در دست بگیرد و یا اینکه شخصیتی مستقل و بی طرف برای استانداری کرکوک انتخاب شود.

دلشاد پیروت گفت که حزب دمکرات از سال گذشته تاکنون برای بازگشت قانونی به کرکوک از طریق عادی سازی وضعیت کرکوک، تلاش کرده و طی نامه ای رسمی از حیدر عبادی نخست وزیر اقلیم کردستان، خواست که دفاتر احزاب سیاسی در کرکوک را به آنان تحویل داده و نیروهای غیرقانونی را از کرکوک خارج کرده و به قربانیان حوادث کرکوک غرامت پرداخت شود، اما وی پاسخی به این درخواست ها نداد و در حال حاضر دولت اقلیم کردستان در این خصوص و با هدف عادی سازی وضعیت کرکوک در حال گفتگو با دولت جدید عراق است.

وی خاطر نشان ساخت که در نهایت باید استاندار کرکوک از طریق توافق میان احزاب و طیف های کرکوک انتخاب شده و پاسخگوی مطالبات همه آنان باشد.

کد خبر 90118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha