مسئول دفتر هماهنگی کرکوک-گرمیان حزب دمکرات کردستان: حزب ما برای تصدی پست استانداری کرکوک توسط یک کُرد بی‎‌طرف، جدی است

سرویس عراق و اقیم کردستان- مسئول دفتر هماهنگی کرکوک- گرمیان حزب دمکرات کردستان، جدیت حزب خود برای تصدی یک کُرد بی‌طرف در پست استانداری کرکوک را اعلام کرد.

به گزارش کردپس به نقل از باسنیوز، هیوا احمد مصطفی عضو دفتر سیاسی و مسئول دفتر هماهنگی کرکوک-گرمیان حزب دمکرات کردستان در گفتگو با سایت رسمی این حزب گفت: «هنوز با احزاب سیاسی برای تعیین استاندار کرکوک و سایر مناصب این استان به توافق نرسیده‌ایم اما مذاکرات برای موضوع استاندار کرکوک همچنان ادامه دارد و فعلا به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم».

وی افزود: «ما به عنوان حزب دمکرات کردستان می‌خواهیم استاندار آینده کرکوک کرد باشد، اما یک کرد بی‌طرف باشد یا حداقل تمامی احزاب موافق انتصاب او باشند، این پیشنهاد ما برای استانداری کرکوک است».

عدم حصول نتیجه دربارۀ پستهای استانداری کرکوک درحالی است که انتخابات شوراهای استانی عراق چند ماه است که برگزار شده و از مجموع ۱۶ کرسی شورای استان کرکوک، اتحادیه میهنی کردستان ۵ کرسی و حزب دمکرات کردستان دو کرسی کسب کردەاند، اتحادیه میهنی با شراکت با گروه بابلیون رایان کلدانی، (که یک گروه مخالف کردستان است)، کرسی اقلیت‌های مسیحی را از آن خود می‌داند، اما به دلیل اصرار اتحادیه میهنی مبنی بر انتصاب یک استاندار که همه مقامات این حزب موافق او هستند و احزاب دیگر کرکوک موافق آن نیستند، تاکنون استانداری برای کرکوک انتخاب نشده است.

شایان ذکر است که به علت تعویق در انتخاب استاندار، روند تعریب کردن کرکوک به صورت جدی ادامه دارد و تلاش‌های اعراب وارداتی و نیروهای امنیتی عراق با حمایت راکان جمهوری استاندار تحمیل شده کرکوک همچنان ادامه دارد و اتحادیه میهنی کردستان که اکثریت کرسی‌های این شورا را به دست آورده است، هیچ موضعی در برابر این همه ستمی که در حق کردهای کرکوب می‌شود اتخاذ نمی‌کند.

کد خبر 2771466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha