تلاش دولت عراق برای پایان دادن به خلأ امنیتی در مناطق مورد مناقشه

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ائتلاف الوطنیه در مجلس عراق از تلاش دولت این کشور برای پایان دادن به خلأ امنیتی در مناطق مورد مناقشه با اقلیم کردستان خبر داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "عبدالخالق العزاوی" در این باره گفت: پرونده خلأ در مناطق حد فاصل بین اقلیم کردستان با سایر استان های عراق، مشکلی است که از دو سال پیش تاکنون و به دنبال کشف پناه گرفتن برخی از هسته های داعش در این مناطق و سوء استفاده آنها از آن برای حمله به نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق، بر پرونده امنیتی منطقه تأثیر گذاشته است.

این عضو کمیسیون امنیتی و دفاعی مجلس عراق تصریح کرد: همزمان با تحولات اخیر، دولت تحرکات آشکاری را برای تقویت مناطق حد فاصل بین نیروهای عراقی و نیروهای پیشمرگ و پر کردن خلأ امنیتی این مناطق به طور آشکاری در استان دیالی آغاز کرده است و عملا این اقدام در برخی مناطق انجام شده است. اما همچنان این روند، کامل نشده است و این امر نیازمند شمار بیشتری از نیروهای ارتش یا سایر نیروهای امنیتی است. به ویژه اینکه مناطق مذکور از نظر جغرافیایی شرایط ویژه ای دارند.

العزاوی خاطرنشان کرد: هماهنگی امنیتی مشترک، بین طرفین وجود دارد. اما مشکل اصلی، وجود خلأهای امنیتی در فاصله دور است که این امر، زمینه را برای مخفی شدن عناصر تروریستی در این منطقه فراهم کرده است.

این نماینده مجلس عراق تأکید کرد: حادثه اخیر در منطقه جیزانی، بار دیگر خطر هسته های تروریستی و ضرورت حمایت بغداد برای مقابله با این خلأها با اقلیم کردستان یا سایر مناطق را بیش از پیش نشان داد و پیش بینی می شود در آینده نزدیک تحرکات بیشتری در این زمینه صورت گیرد و هماهنگی ها در دیالی و سایر استان ها در سطوح عالی تری انجام شود.

کد خبر 9401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha