توضیح کمیسیون عالی انتخابات عراق درباره نابودی میلیون ها کارت رأی گیری

سرویس عراق و اقلیم کردستان - کمیسیون عالی انتخابات عراق درباره اخبار منتشره مبنی بر نابودی میلیون ها کارت مشارکت در انتخابات توضیحاتی منتشر کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از السبق پرس، "جمانه الغلای" سخنگوی کمیسیون عالی انتخابات در این باره گفت: درباره نابودی کارت های مشارکت در انتخابات که از سوی برخی از افراد ذیربط به موضوع انتخابات مطرح شده است باید گفت کمیسیون عالی انتخابات در سالهای 2014 و 2018 اقدام به توزیع کارت های رأی گیری با اعتبار کوتاه مدت کرد و حدود پنج میلیون کارت دارای اعتبار کوتاه بین رأی دهندگان توزیع گردید.

الغلای افزود: مجلس و کمیسیون انتخابات جدید به این نتیجه رسیدند که این کارت ها از زمان ثبت نام برای انتخابات در سال های 2014 و 2018 همچنان در مراکز ثبت نام باقی مانده اند و صاحبانشان برای دریافت آنها مراجعه نکرده اند که ممکن است این امر به دلیل درگذشت یا مهاجرت این افراد بوده باشد.

سخنگوی کمیسیون عالی انتخابات عراق خاطرنشان کرد: دفتر مرکزی کمیسیون عالی انتخابات این کارت ها جمع آوری کرده و اسامی دارندگان آنها را از فهرست رأی دهندگان حذف کرده و امکان به روزرسانی اسامی رأی دهندگان را بار دیگر فراهم کرده است و ما منتظر مراجعه آنها به نزدیکترین شعبه کمیسیون برای به روزرسانی اطلاعاتشان و پس از آن، چاپ کارت های رأی گیری با اعتبار بلند مدت هستیم. بنابراین به روزرسانی از دوم ژانویه گذشته آغاز شده است و شماری از این افراد به کمیسیون مراجعه و کارت رأی گیری با اعتبار بلند مدت دریافت کرده اند.

کد خبر 9944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha