حمله ترکیه به نیروهای کرد سوریه قابل قبول نیست

سرویس جهان- جیمز جفری در نامه ای که برای کمیته خارجی نمایندگان آمریکا فرستاده گفته است نگرانی های ترکیه درباره کردهای سوریه قابل درک است اما هر گونه تهاجم ترکیه به نیروهای متحد آمریکا در سوریه که کردها هستند قابل قبول نخواهد بود.

به گزارش کردپرس، دولت ترکیه که اوایل امسال منطقه کردنشین عفرین در شمال غرب سوریه را تصرف کرد تهدید کرده است نیروهای کرد سوریه را از شمال شرق سوریه نیز بیرون خواهد کرد. این در حالی است که نیروهای آمریکا که به تجهیز و آموزش نیروهای کرد سوریه مشغولند، در منطقه تحت کنترل کردها در شمال شرق سوریه مستقر هستند

اما جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه در نامه ای کتبی که برای کمیسیون امور خاورمیانه وابسته به کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا فرستاده گفته است هر گونه حمله به نیروهای متحد آمریکا در سوریه غیر قابل قبول است.

جیمز جفری در این نامه نوشته است ترکیه به ارتباط میان نیروهای دموکراتیک سوریه و پ.ک.ک اشاره می کند و این مسئله باعث منحرف شدن تلاشها برای شکست داعش و نیز هماهنگی با دیگر عناصر سیاست کلی ما در مورد سوریه می شود.

وی تاکید می کند که آمریکا همچنان به همکاری با ترکیه در پرداختن به نگرانی های این کشور از جمله در طول مرزهای این کشور و نیز حمایت از ترکیه در مقابله با پ.ک.ک و همزمان تلاش برای کاستن از تنشها متعهد است.

جیمز جفری می گوید همانطور که قبلا هم گفته ایم هر گونه اقدام یکجانبه و ناهمانگ در شمال سوریه و از سوی هر کسی، بویژه در جاهایی که نیروهای آمریکایی حضور دارند باعث نگرانی شدید ماست و هر گونه اقدامی که پرسنل آمریکایی را به خطر اندازد غیرقابل قبول است.

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه گفته است نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها در حال حاضر روی آزاد کردن آخرین بخش های تحت کنترل داعش در شمال شرق سوریه کار می کنند.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 100835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha