آمریکا محافظت از کُردهای سوریه را به متحدان خود واگذار می کند

سرویس جهان- به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، آمریکا از سه کشور متحد خود؛ انگلیس، فرانسه و استرالیا خواسته است با ایجاد منطقه امن به عمق 32 کیلومتر در شمال سوریه، از کردهای سوریه در برابر حمله احتمالی ترکیه محافظت کنند.

به گزارش کردپرس، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا بعد از این که طرح وی برای خروج نیروهای آمریکا از سوریه و رها کردن کردها با انتقاد شدید کردها و برخی مقامات ارشد آمریکا روبه رو شد، پیشنهاد کرد منطقه ای حائل در شمال سوریه ایجاد شود تا هم نگرانی های امنیتی ترکیه از کردها رفع شود و هم کردها در مقابل حمله احتمالی ترکیه محافظت شوند.

اما تفسیر ترکیه از پیشنهاد ترامپ این است که نیروهای خود را تا عمق 32 کیلومتری شمال سوریه در نواری به طول حدود 400 کیلومتر مستقر کرده و نیروهای کرد را از این منطقه بیرون کند. به گفته رییس جمهور این کشور ترکیه قصد دارد در منطقه مورد نظر حدود 4 میلیون آواره سوریه ساکن ترکیه را اسکان دهد.

با این حال، روزنامه وال استریت ژورنال امروز در گزارشی اعلام کرد دولت آمریکا از سه کشور انگلیس، فرانسه و استرالیا خواسته است تا پس از خروج این کشور از سوریه در منطقه امن مورد نظر در شمال سوریه نیروهای خود را برای محافظت از کردها مستقر کنند. فرانسه و انگلیس در حال حاضر حدود 400 نیروی ویژه نظامی در سوریه دارند.

این روزنامه به نقل از منابعی در کاخ سفید آمریکا که نخواسته اند نامشان فاش شود، نوشت دولت آمریکا در حال گفتگو با این سه کشور است.

یک دیپلمات اروپایی نیز با تایید مذاکره آمریکا با متحدان اروپایی خود به این روزنامه گفته است تاکنون هیچ کدام از این سه کشور با پیشنهاد آمریکا موافقت نکرده اند.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 104768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha