شنا در رودخانه های آذربایجان غربی جان ٢ نفر دیگر را هم گرفت

سرویس آذربایجان غربی- علیرغم ممنوعیت شنا در مخازن سدها، کانالهای آبیاری و تاسیسات آبی آذربایجان غربی، روز گذشته دو جوان با شنا کردن در رودخانه زاب سردشت و زرینه رود میاندوآب جان باختند تا مجموع غریق های استان در هفته اخیر به ٤ نفر برسد.

به گزارش کردپرس، رودخانه زاب در سردشت، روز گذشته شاهد حضور مسافران زیادی برای تفریح بود اما یک جوان اهل مهاباد که همراه خانواده اش جهت تفریح به اطراف رودخانه زاب در نزدیکی روستای گومان آمده بودند، جان خود را در زاب از دست داد.

این جوان ۲۱ ساله درحین شنا کردن در رودخانه زاب به دلیل ناآشنا بودن به محل و عمق رودخانه غرق شد و جان خود را از دست داد و علیرغم حضور سریعا نیروهای اورژانس، ریکاوری و احیای این جوان غیر ممکن و این فرد فوت کرد.

در اتفاقی دیگر، این بار زرینه رود در میاندوآب جان سومین قربانی خود را گرفت. این بار هم جوانی دیگر به علت آشنا نبودن به فنون شنا دچار حادثه شد.

بلافاصله ماموران سازمان آتش نشانی به محل اعزام شدند ولی تاکنون تلاش نیروهای امدادی آتش نشانی، هلال احمر و انتظامی برای یافتن پیکر این فرد بی نتیجه مانده و عملیات جستجو ادامه دارد.

به گزارش کردپرس، اول تیر ماه نیز مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی از غرق شدن ٢ نوجوان در پی شنا در رودخانه های پلدشت و شاهین دژ خبر‌ داد‌.

شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی، نیز پیشتر در اطلاعیه ایی بیان کرد: «همه ساله در فصل گرما تعدادی از هموطنان عزیز بدون توجه به علایم هشدار دهنده و اطلاعیه های این شرکت، مبادرت به شنا در مخازن سدها، کانالهای آبیاری و تاسیسات آبی استان می کنند که عموما با خطرات جانی و احتمال غرق شدن همراه است».

در ادامه این اطلاعیه تاکید شده است : «این تاسیسات صرفا برای آبرسانی طراحی و احداث شده و به هیچ وجه برای شنا کردن مناسب نیستند».

شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی درخواست کرد: «با توجه به علایم هشدار دهنده و اطلاعیه های صادر شده، مردم از شنا کردن در این محل ها جدا خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه حوادث احتمالی، این شرکت و واحدهای تابعه هیچ گونه مسئولیتی بر عهده نخواهد داشت».

کد خبر 12298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha