آزموده را آزمودن خطاست / بهزاد خالوندی

سرویس کرمانشاه _ "سال هاست توسعه کشور قربانی آزمون و خطاهای طیفی از مدیران ناکارآمد است. مدیرانی که تنها هنر آنان توانایی سازگاری با هر دولت و با شعار و مسلکی است و متاسفانه اغلب هم در رسیدن به اهداف خود موفق بوده‌اند. "

خبرگزاری کردپرس _ این روزها شاهد تلاش گسترده و دامنه‌دار بسیاری از مدیران دولت فعلی و حتی دولت‌ قبلی برای حضور دوباره در ترکیب دولت آینده، هستیم.

بدیهی است تداوم استفاده از مدیران توانمند و موفق یک رویه‌ی کاملا پذیرفته شده در توسعه پایدار است و به افزایش انگیزه‌‌های افراد برای یاری رساندن به پیشرفت کشور کمک می‌کند. هر چند اینگونه مدیران از نجابت بسیاری برخوردارند و باید از آن‌ها برای تداوم همکاری دعوت کرد و فضا را برای فعالیت آن‌ها هموار نمود.

در نقطه مقابل دادن فضا و فرصت به مدیران ناکارآمد برای تکرار ناکامی‌ها نیز توجیه عقلانی ندارد و به توسعه کشور لطمه می‌زند.

متاسفانه در ایام انتخابات و روزهای پس از آن شاهد تلاش‌های مدیران ناکارآمد و فرصت طلب برای تداوم بقا در دولت آینده هستیم. افرادی که به هر نمایش و ترفندی متوسل می‌شوند تا یک حیات تازه مدیریتی را آغاز کنند. البته داستان از این دولت کندن و خود را به آغوش دولت بعد انداختن، برای عده‌ای تبدیل به یک رویه تکراری شده است.

به کارگیری دوباره این مدیران ناکارآمد، مصداق مثل معروف "آزموده را آزمودن خطاست" می‌باشد و دولت آینده باید از افتادن در دام این فرصت طلبان پرهیز کند تا از سرنوشت دولت‌های پیشین مصون بماند.

سال هاست توسعه کشور قربانی آزمون و خطاهای طیفی از مدیران ناکارآمد است. مدیرانی که تنها هنر آن توانایی سازگاری با هر دولت و با شعار و مسلکی است و متاسفانه اغلب هم در کار خود موفق بوده‌اند.

توسعه کشور و همچنین موفقیت دولت بعدی در گرو دوری از مدیران ناکارآمد و آزمون پس داده و در نقطه مقابل دعوت از مدیران توانمند برای تداوم همکاری و ارتقای جایگاه آن‌ها است.

کد خبر 12476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha