خبرنگاران ایلام صدای مطالبه گری مردم را برسانند

سرویس ایلام - استاندار ایلام در دیدار با مدیر کل ارشاد اسلامی و اعضای خانه مطبوعات استان با بیان اینکه هیچ چیز به اندازه رساندن صدای مردم در پیشبرد امور تاثیر گذار نیست، اظهار داشت: مهم‌ترین کار یک خبرنگار مطالبه گری است، خبرنگار باید یک منتقد خوب باشد و فارغ از هیاهوی سیاسی همواره پیگیر مطالبات مردم و مدافع آنها باشد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، محمد نوذری با گرامی داشت یاد سامی شهبازی رئیس فقید خانه مطبوعات بیان کرد: شهبازی از آن دست خبرنگارانی بود که فارغ از جریانات سیاسی مطالبه گر نیازها، آسیبها و مشکلات مردم بود و همواره در جلسات حضوری فعال داشت و به فراخور موضوعات از مسئولین مطالبه گری می کرد، خاصیت رسانه هم همین است، باید مطالبه گر نیازها و درخواست های مردم بود.

استاندار ایلام با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در استان ابراز داشت: اگر چه سیل، تحریم ها و کرونا محدودیتهایی در ارایه خدمات به مردم ایجاد نمود و مجاری که می توانست کمک کننده باشد را با مشکل مواجه نمود، اما در دولت تدبیر و امید کارهای بزرگی از جمله توسعه سرمایه گذاری ها، توسعه سامانه گرمسیری، افزایش بزرگراهها از ۲۰ کیلومتر به ۱۵۰ و با اتمام پروژه هابه ۲۰۰ کیلومتر، افزایش زمین های ابی از ۷۰ هزار هکتار به ۱۵۰ و با اتمام پروژه ها به ۱۸۰ هزار هکتار، کاهش نرخ بیکاری و تک رقمی شدن آن، افزایش محصولات کشاورزی چون دوبرابر شدن گندم و کلزا، افزایش ضریب امنیت سرمایه گذاری در استان، افزایش دو برابری سمن ها و سازمانهای مردم نهاد، احزاب و تشکل های سیاسی، کاهش اسیب های اجتماعی، طلاق، نرخ اعتیاد و.. افتتاح تونل اربعین، ایجاد تونل یک و دو کربلا در مسیر ایلام مهران، آغاز عملیات تونل شماره دو آزادی، انجام فاز یک تونل کبیر کوه، ایجاد شهرستانها و بخش های جدید چون خلیلان و چوار و دشت عباس و ... در تقسیمات کشوری، افزایش۳ برابری و تخصیص صددرصدی اعتبارات اربعین، کسب رتبه برتر در جذب بودجه استان، ایجاد دو بازارچه چیلات و چنگوله و گذرگاه چیلات، فراهم نمودن مقدمات ایجاد بازارچه هلاله شمالی، دیپلماسی فعال و تصویب مرز شهابی در عراق، ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران بعنوان یک دستاورد بزرگ، افتتاح فاز یک و دو پتروشیمی ایلام، بهره برداری از منطقه نفتی آذر، سرمایه گذاری بیش از ۵ میلیارد یورویی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی، آغاز عملیات اجرایی اتصال استان به خط ریلی کشور و در مجموع اختصاص اعتبار ۳۰۰ میلیاردی (اعتبارات بودجه ۱۴۰۰ و توازن) و... در استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه هیچ چیز ارزشمندتر از این نیست که لبخندی بر لب ایرانیان قرار گیرد، مردم ایلام را مردمی نجیب، بزرگ و باوقار دانست و گفت: اگر چه کارهای عظیمی در استان انجام شده یا در دست اقدام است اما باز هم برای اینکه باری از مشکلات استان کم شود باید تلاش کرد تا چرخه اقتصاد و توسعه بچرخد و مردم در زندگی شیرینی آن را بچشند.

نوذری با اشاره به اینکه تا اخرین روز خدمت برای بهبود معیشت مردم و رفع بیکاری جوانان

تلاش خواهیم کرد و آماده پاسخگویی و خدمتگذاری هستیم، گفت: اکنون در شرایط گذار دولت ها هستیم، امیدواریم شعارها و برنامه های دولت منتخب راهگشای برخی مسایل باشد.

استاندار ایلام با اشاره به وضعیت کرونا در استان و افزایش تصاعدی آن بیان کرد: وضعیت برخی شهرهای استان خطرناک است، دوباره شاهد افزایش نقاط قرمز هستیم باید از همه ظرفیت ها در شهرستانها و مرکز استان برای بهبود شرایط کمک گیریم و مردم نیز همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 13370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha