بهره برداری یکهزار و ۸۰۵ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده خوی

سرویس آذربایجان غربی- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: احداث یکهزار و ۸۰۵ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده قطور خوی به اتمام رسیده است و مالکین یکهزار و ۳۰ واحد علیرغم پیگیری های فراوان تمایلی به احداث و بازسازی ندارند.

به گزارش کردپرس، آیدین رحمانی در جلسه بررسی آخرین روند بازسازی مناطق زلزله زده قطور خوی گفت: در بحث بازسازی مناطق زلزله‌زده در بخش قطور شهرستان خوی تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ واحد آسیب‌ دیده در منطقه را در قالب احداثی و تعمیری داشتیم که خوشبختانه با تلاش ها و پیگیری های شبانه روزی که در بخش‌های مختلف در منطقه، اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

او ادامه داد: تعداد ۱۶۰۰ واحد احداثی نوع یک و اولویت اصلی ما بودند که بایستی به سرعت نسبت به احداث این واحدها قبل از رسیدن به فصل سرما اقدام می‌کردیم که خوشبختانه این تعداد صورت صد در صد بهره برداری شد و اکنون مردم در آن مستقر هستند.

رحمانی اضافه کرد: مجموعاً تعداد ۱۸۰۵ واحد به صورت صددرصد کامل به اتمام رساندیم و بهره برداری انجام شده و اقدامات بعدی هم در بخش احداثی های نوع دوم خوشبختانه پیشرفت خوبی دارند.

معاون عمرانی استاندار گفت: برای بیش از ۲ هزار و ۵۵۰ واحد اجرای دیوارها و سقف انجام شده و همینطور ما طی برنامه زمانبندی که داریم اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

او افزود: تا کنون بیش از یکصد میلیارد تومان کمک های بلاعوض به مردم زلزله زده پرداخت شده و میزان ۱۸۷ میلیارد تومان تسهیلات بانکی آزاد سازی شده برای احداث مناطق زلزله زده نیز در ستور کار قرار گرفته است و بیش از ۴۷ میلیارد تومان نیز از محل بیمه واحدهای آسیب‌دیده پرداخت شده است.

معاون عمرانی با اشاره به عدم پیگیری های مالکین۱۰۳۰ واحد آسیب دیده در این زلزله گفت: متاسفانه علی رغم پیگیری هایی که بنیاد مسکن، فرمانداری و بخشدار منطقه داشتند مالکان این تعداد واحد جهت دریافت تسهیلات و بیمه بازسازی مراجعه نکردند .

رحمانی بیان کرد: امروز در جلسه‌ای که داشتیم مقرر شد که پیگیری‌های لازم از طرف فرمانداری و بنیاد مسکن انجام شود تا در این خصوص نیز تعیین تکلیف صورت بگیرد و در صورت عدم مراجعه جهت احداث واحدهای آسیب‌دیده ما برنامه‌ریزی لازم را به جهت تامین و تخصیص اعتبارات پروژه‌های دیگری منطقه اقدامات لازم را انجام بدهیم.

به گزارش کردپرس، چهارم اسفندماه سال گذشته ابتدا منطقه «قطور» و سپس «زرآباد» خوی با زمین‌لرزه 5.7 و 5.9 ریشتر لرزیدند که این امر در مجموع موجب مصدومیت حدود ۱۰۴ نفر، بستری شدن ۱۰ نفر، تلف شدن صدها راس دام، تخریب شش هزار واحد مسکونی و وارد شدن خسارت جزئی به یکهزار واحد دیگر در روستاهای خوی و سلماس شد.

کد خبر 1373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha