عمار حکیم: مذاکرات با آمریکا باید به خروج نیروهای این کشور از عراق منجر شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رهبر جریان حکمت ملی عراق از تیم مذاکره کننده کشورش با آمریکا در واشنگتن خواست مذاکرات را چنان پیش ببرد که منجر به خروج نیروهای آمریکایی از عراق شود.

به گزارش کرد پرس به نقل از پایگاه الرافدین، "سید عمار حکیم" رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی درباره مذاکرات راهبردی بغداد و واشنگتن بر لزوم دستیابی به توافق درباره خروج نیروهای آمریکایی از خاک عراق بر اساس این مذاکرات تأکید کرد.

حکیم همچنین از تیم مذاکره کننده عراقی اعلام کرد: با اعتماد کامل به هیئت عراقی مذاکره‌کننده در دوره تازه گفت‌وگوی راهبردی با آمریکا در واشنگتن، امیدواریم که با مهارت و عملکرد حرفه‌ای منافع عالی کشور را در نظر داشته باشند و مذاکرات را چنان پیش برند که به توافقی سازنده و استوار بینجامد که موجب خروج نیروهای رزمی خارجی از کشور شود و در آن بر همکاری امنیتی و اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور تمرکز شود.

یادآور می شود دور چهارم مذاکرات میان بغداد و واشنگتن در چارچوب آنچه گفت‌‌وگوهای راهبردی میان دو کشور خوانده شده است، امروز جمعه در واشنگتن به ریاست وزیران خارجه دو کشور آغاز شد.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته است مقام‌های ارشد عراقی و آمریکا قرار است بیانیه‌ای صادر کنند که در آن خواسته شده نیروهای رزمی آمریکا تا پایان سال جاری میلادی خاک عراق را ترک کنند.

کد خبر 13910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha