تکمیل  سامانه گرمسیری در سرپل‌ذهاب نیازمند اعتبار است

سرویس کرمانشاه _ فرماندار سرپل ذهاب گفت: هفت هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی جامانده برای برخورداری از سامانه گرمسیری، به لحاظ نداشتن اعتبار تعطیل شده که نیازمند تامین اعتبار برای تکمیل و اجرای سریع آن هستیم.

به گزارش کردپرس؛ «نورالدین فرزادی‌پور» در جلسه بررسی مسایل و مشکلات سرپل ذهاب با حضور استاندار کرمانشاه، نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کل استانی، افزود: بحث تعیین تکلیف تنفیذ اراضی عادی و زمان جنگ تحمیلی مطرح است که بخشی از این اراضی نیازمند تنفیذ سند بود که ضمن حل اختلاف بین ثبت اسناد و دادگستری این مشکلات مورد عنایت قرار گیرد و حل شود.

وی اظهار داشت: با توجه به گستردگی حوزه شهرستان در بخش مرکزی با ۱۸۹ روستا راه‌اندازی بخش کوئیک نیاز است که در اولویت قرار گیرد و همچنین راه اندازی شاهین شهر به عنوان مرکز بخش قلعه شاهین از دیگر موضوعاتی است که باید مورد پیگیری قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: فرآیند رسیدگی به الحاق اراضی تعاونی مسکن و شهرداری و فرهنگیان طی شده و نیاز دارند هر چه سریعتر تغییر کاربری پیدا کنند و تعیین تکلیف شوند و با افزایش تراکم واحدهای مسکونی پس از زلزله، یکی از مهمترین مشکلات مساله استیجاری است.

وی در پایان گفت: روستاهای پاونار، زعفران و احمد آباد سال ۹۲ به شهرستان الحاق شدند ولی کماکان دارای امکانات روستایی هستند و مشکلات دفع فاضلاب و ساخت پلاک های خالی دارند که نیازمند رسیدگی ویژه است.

کد خبر 14009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha