انتقاد امام جمعه قروه از بی نظمی در فضای مجازی/لزوم تشکیل کارگروه نظارتی

سرویس کردستان- امام جمعه شهرستان قروه با اشاره به وضعیت نادرست فضای مجازی از بی نظمی و بی اخلاقی شکل گرفته در شبکه های اجتماعی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قروه روز دوشنبه در حالی برگزار شد که محوریت نشست حول مشکلات فضای مجازی بود و با انتقاد شدید اعضا به ویژه امام جمعه شهرستان مواجه شد.

در این نشست امام جمعه شهرستان قروه با اشاره به رعایت امر به معروف در جامعه توجه به اجرای نماز جماعت در ادارات رضایت نفس در انجام وظیفه را مهم دانست.

حجت الاسلام عابدین رستمی سپس به حوزه فضای مجازی پرداخت و از وضعیت نابسامان شبکه های اجتماعی در شهرستان انتقاد کرد و افزود: یک بی نظمی در فضای مجازی شکل گرفته و نیاز است متولیانی که در این حوزه مسئولیت دارند ورود کرده و این بی نظمی را خاتمه دهند.

رستمی با اشاره به اینکه در شهرستان قروه تنها 4 خبرنگار رسمی رسانه های ارتباط جمعی با مجوز فعالیت دارند، بیان کرد: این خبرنگاران که برای خبرگزاری های «کردپرس، ایسنا، فارس و صدا و سیما» کار می کنند فعالیتشان قانونی است و به عنوان خبرنگار شناخته می شوند.

به گفته او بی اخلاقی در فضای مجازی از تخریب مسئولان به نام نقد تا توهین و انتشار یکسری مطالب نادرست دیده می شود به طوری که این فضا تبدیل شده به محل اشاعه منکرات و بدون توجه به افکارعمومی اقدام به انتشار فیلم ها و عکس هایی می کنند که درست نیست.

رستمی با تأکید بر اینکه کسی مخالفت فعالیت شبکه های اجتماعی نیست، از رعایت انصاف و دوری از هرگونه موضع تخریبی و غیرقانونی در فضای مجازی گفت و تصریح کرد: اینکه خبری از یک منبع منتشر می شود و در کانال ها و صفحات اینستاگرامی به روایت های مختلف بدون ذکر منبع اصلی بازنشر می شود مشکل ساز بوده و باید بررسی گردد.

او از اختلاف فکری فعالان مجازی گفت و اینکه نگاهی به جنبه عمومی مسایل ندارند را مشکل بزرگی دانست و درخواست اجرای تذکر لسانی به فعالان این حوزه را داشت.

امام جمعه قروه در ادامه به این نکته اشاره کرد که بسیاری از شبکه های اجتماعی تبدیل شده اند به محل کسب و کار نادرست و اینجا باید نظارتی بر فعالیت این افراد صورت گیرد چرا که وقتی صفحه ای تبدیل می شود به یک رسانه هدف و خطی را دنبال می کند که اگر نظارت و رصد نشود خطرساز خواهد بود.

مطابق سخنان حجت الاسلام رستمی اینجا مسئله مچ گیری و فشار بر فعالان مجازی نیست بلکه صحبت از نظارت و ساماندهی این فضاست چرا که اگر این رهاشدگی به همین شکل ادامه یابد غیرقابل کنترل خواهد شد.

او گفت گاهی اوقات فعالان مجازی از جایی یا کسی دستور تخریب مسئولی یا فرد اثرگذاری را می گیرند و این افراد چون مافوقی ندارند که همانند خبرنگاران کارهایشان چکش کاری شود، بدون هیچ نظارتی پیش می روند و با انتشار مطالب تخریبی مشکل ایجاد می کنند.

رستمی همچنین از اینکه فعالان مجازی گاهی اوقات اقدام به تشکیل کمپین هایی با نام کمک می کنند و از مردم با این هدف پول می گیرند انتقاد کرد و خطاب به سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه گفت که باید یک پیوست مرتبط به فضای مجازی تهیه و ابلاغ شود و به یک قانون تبدیل گردد تا فعالان این حوزه بدانند نظارتی هست و باید تابع قانون باشند./

کد خبر 14094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha