مشکل اینترنت روستاهای کردستان تا پایان سال مرتفع می شود؟

سرویس کردستان- پس از طرح سوال محسن فتحی از آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با دعوت از او ضمن بیان گزارش عملکرد حوزه وزارت ارتباطات در خصوص توسعه زیرساخت های ارتباطی و مخابراتی کردستان وعده داد مشکلات آنتن دهی و اینترنت در روستاهای بالای بیست خانوار شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران تا پایان سال مرتفع شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، آذری جهرمی گفت: ۷۲ درصد روستا‌های کردستان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل هستند و ۲۸ درصد هم در دست اقدام است.
جهرمی تاکید کرد: قرار گذاشتیم تا پایان امسال، تمام این کار‌ها به سرانجام برسد و تمام روستا‌های کردستان به شبکه اینترنت متصل شوند. البته دشواری کار به دلیل کوهستانی بودن، در آن‌جا زیاد است، اما تلاش می‌کنیم اراده ما از سختی‌ها بزرگ‌تر باشد تا درخواست و دستور مردم اجابت شود.
وی با بیان اینکه این استان استعداد فراوانی بویژه در تعداد جوانان تحصیل کرده، گردشگری و کشاورزی دارد، افزود: کارهایی که در یکسال گذشته انجام شده برای جبران عقب ماندگی و توسعه دسترسی‌ها در مناطق شهری کردستان انجام گرفته و هم اکنون هر ۳۰ شهر استان متصل به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت شده‌اند.
آذری جهرمی با اشاره به اینکه دلیل این عدم پوشش بی توجهی و عدم پیگیری نبوده است، گفت: توپوگرافی استان از جمله دلایل مؤثر در این قضیه است به گونه‌ای که ایجاد سایت تلفن همراه نیاز به سرمایه گذاری حدود ۲۰ میلیارد ریالی دارد و برای شرکت‌های تلفن همراه اقتصادی نیست در هر روستای استان یک سایت ایجاد کنند.

گفتنی است، محسن فتحی پیش از در سوال خود از وزیر ارتباطات، با بیان اینکه مشکلات روستاهای کردستان در حوزه اینترنت و آنتن دهی موبایل تمامی ندارد، گفته بود: در شرایطی که مدارس هم تعطیل و آموزش مجازی شده این معضل دو چندان گشته است و دانش‌آموزان ساکن در بسیاری از روستاهای استان کردستان و خانواده های آنان را با مشکلات عدیده‌ای روبرو ساخته است.
او عنوان کرده بود: سرعت اینترنت در بسیاری از این روستاها به حدی پایین است که متون ساده هم به سختی ارسال می‌شود و تقریباً می‌توان گفت ارسال فایل ویدیویی محال است.

البته باید دید این وعده وزیر ارتباطات تا پایان سال عملی می شود و اگر عملی شد احیانا با چه کیفیتی؟ در حال حاضر کیفیت اینترنت و خط دهی موبایل در شهرهای استان هم مشکل دارد چه رسد به روستاها. کیفیت آنتن دهی در جاده های استان هم بماند که قصه ای پر درد است.

کد خبر 1410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha