افزایش سواد سلامت از اولویت های آموزش و پرورش است

سرویس کردستان - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان افزایش سواد سلامت را یکی از اولویت های آموزش و پرورش عنوان کرد که مدیران کل آموزش و پرورش استان ها باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

به گزارش کُرد پرس، افشین خوش گوار پیش از ظهر امروز در حاشیه سی و پنجمین اجلاس روسای آموزش و پرورش اظهار کرد: در دوران شیوع ویروس کرونا و تبعات منفی ناشی از آن، آنچه بیش از همه نمود داشت، سطح پایین سواد سلامت و آگاهی های حداقلی هم دانش آموزان و هم والدین آن ها بود که در نحوه مواجهه و مقابله با ویروس کرونا مشکلاتی ایجاد کرد.

وی افزود: با وجود آنکه در حوزه سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش اقدامات و راهکارهایی به ویژه در زمینه تهیه محتوا جهت ارتقای سواد سلامت مخاطبین تهیه و ابلاغ شد و در سطح استان ها نیز دوره ها و کارگاه های آموزشی برگزار شد اما چون بحث سلامت و بهداشت تا قبل از کرونا در سطوح مختلف آموزش و پرورش جدی گرفته نشده بود، ما شاهد اثرگذاری حداقلی این اقدامات بوده ایم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان شیوع کرونا در کنار تمام سختی ها و تلخی ها را فرصتی مغتنم برای نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به تأکیدات مؤکد سند تحول بنیادین در قالب ساحت های 6 گانه تربیتی و اهمیت ارتقای سلامت جسمانی و روحی و روانی دانش آموزان، انتظار می رود این بخش به عنوان یک حوزه پیش نیاز برای تحقق اهداف سایر ساحت های تربیتی مد نظر مدیران کل و روسا و مدیران شهرستان ها و مناطق قرار گیرد.

خوش گوار با اشاره به اقدامات مناسبی که در یک سال گذشته و بالاخص در تأمین کمبود نیروی انسانی حوزه سلامت در سطح وزارت خانه صورت گرفته است، یادآور شد: خوشبختانه مقام عالی وزارت و نیز معاونت تربیت بدنی و سلامت در بحث آزمون های استخدامی ماده 28 توجه ویژه ای به جذب مراقبین سلامت داشته اند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه قرار است در دانشگاه فرهنگیان نیز رشته سلامت و بهداشت تعریف و ایجاد شود، بدون شک گامی اساسی در جهت ارتقای این حوزه و نهایتاً افزایش سواد رسانه ای نسل آینده برداشته شده است و با تسری این اهمیت و ضرورت به سطح شهرستان ها و مناطق، بسیار امیدوار هستیم موضوع سلامت و بهداشت در نظام تعلیم و تربیت به جایگاه ویژه و مهم خود برسد.

کد خبر 14144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha