820 دستگاه ماینر غیرمجاز در کردستان کشف و ضبط شد

سرویس کردستان – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون با همکاری مراجع قضایی و نیروی انتظامی، ۸۲۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز در استان کشف و ضبط شده است.

به گزارش کُرد پرس به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان، کوهسار رسولی‌تبار اظهار کرد: برای صاحبان این تعداد دستگاه ماینر، جریمه‌های سنگین اعمال شد و متخلفان مورد پیگرد قانونی قرار گرفتند.

وی از برخورد جدی با صاحبان دستگاه‌های استخراج بیت کوین و استفاده کنندگان غیرمجاز از شبکه برق عمومی و خانگی خبر داد و افزود: مشترکان می‌توانند از طریق شماره تلفن ۰۹۳۵۴۰۲۱۷۸۰ متخلفان و استفاده کنندگان از ماینر را گزارش دهند.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان ادامه داد: به کسانی که در شناسایی و گزارش مراکز (دستگاه‌های) غیرقانونی استخراج ارز دیجیتال به شرکت توزیع برق استان کمک کنند، به تناسب میزان استفاده غیرقانونی از برق، بین سه تا ۲۰۰ میلیون ریال پاداش داده می‌شود.

رسولی‌تبار یادآور شد: شرکت برق مجوزی برای استفاده از ماینر در سطح استان صادر نکرده و این ممنوعیت تا ۱۵ شهریور و پایان پیک مصرف ادامه خواهد داشت.

وی به بحث خاموشی‌ها اشاره و با بیان اینکه از چهارشنبه هفته گدشته تاکنون روند خاموشی برق نزولی بوده اما خاموشی تا پایان مرداد ادامه دارد، بیان کرد: سقف تعیین شده مصرف برق برای استان در روز جاری ۴۲۰ مگاوات است و نیازمند همکاری مشترکان هستیم.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان خواستار همکاری مشترکان برای مدیریت شبکه و مدیریت بهینه انرژی شد و گفت: به دلیل کاهش توان نیروگاه ها در سطح کشور و تداوم گرمای هوا، ۶ هزار مگاوات کمبود برق داریم که باید مدیریت شود.

رسولی‌تبار اظهار کرد: اکنون تمام روز پیک مصرف محسوب می‌شود و نیاز است مشترکان در طول شبانه‌روز، کولر گازی را روی درجه ۲۴ و کولر آبی را روی دور کُند تنظیم کنند.

کد خبر 14418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha