آتش سوزی در جنگل های شهر کردنشین درسیم/پلیس مانع اقدام مردم برای خاموش کردن آتش

سرویس ترکیه - پلیس درسیم با مسدود کردن راه، اجازه عبور مردم برای خاموش کردن آتش در مناطق جنگلی درسیم را نمی دهد.

به گزارش کردپرس، در حالی که جنگل های هوزات درسیم در حال سوختن هستند، نیروهای پلیس و ژاندارمری راه را برای رفتن مردم مسدود کرده و اجازه اطفای حریق را نمی دهند.

آتش سوزی شدیدی از شب گذشته در مناطق جنگلی هوزات استان کردنشین درسیم (تونجلی) آغاز شده است. این آتش سوزی به طور وسیع مناطق آموتکا، اورمان یولو، بویداش، دره کوی، و چاکماکلی از توابع شهر هوزات را در برگرفته است. روزنامه سوزجو، با انتشار این خبر نوشت که مردم به طور داوطلبانه برای اطفای حریق به سمت این مناطق رهسپار شده اند.

با این همه صبح امروز فیلم هایی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می داد نیروهای پلیس و ژاندارمری مسیر رسیدن به این مناطق را مسدود کرده اند و اجازه نمی دهند کسی برای اطفای حریق برود.

فاتح محمت ماچ اوغلو، شهردار محبوب درسیم، و عضو ارشد حزب کمونیست ترکیه (TKP) امروز صبح با رفتن به منطقه از نیروهای پلیس خواست تا مسیر را برای رفتن مردم و اطفای حریق باز کنند. با این همه نیروهای پلیس راه را باز نکردند.

او در حالی که با پلیس بحث می کند به پلیس می گوید که «سلیمان سویلو وزیر کشور از مردم خواسته است تا برای خاموش کردن آتش کمک کنند. ما هم می خواهیم کمک کنیم.» با این همه نیروهای پلیس به او می گویند این منطقه جزو مناطق ویژه است و کسی اجازه ورود به آن را ندارد.

فاتح ماچ اوغلو نیز با انتشار توئیتی در فضای مجازی نوشت: «ما می خواهیم آتش را خاموش کنیم. تنها هدف ما نجات طبیعت مان است. ما رفتار نیروهای امنیتی در بستن مسیر را درست نمی دانیم. از همه مردم می خواهیم که از طبیعتمان دفاع کنند.»

تصاویر مسدود شدن راه و گفتگوی شهردار درسیم با پلیس را رسانه محلی «تونجلی امک گازته سی» منتشر کرده است.

کد خبر 14457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha