آمریکا قابل اعتماد نیست/کُردها باید بدنبال راه دیگری در سوریه باشند

سرویس سوریه-عضو مکتب سیاسی حزب دموکرات کُرد سوریه(الپارتی) گفت:آمریکا همانند ماری می‌ماند که پشت و روی سیاستش مشخص نیست.

«حسین مستو» عضو مکتب سیاسی حزب دموکرات کُرد سوریه(الپارتی) در پاسخ به سوال کُردپرس که آیا وضعیت افغانستان در کُردستان سوریه پس از خروج آمریکا از سوریه تکرار می‌شود، اظهار کرد:آمریکا همانند یک‌ مار می‌ماند و پشت و روی سیاستش مشخص نیست و به این‌ قدرت نمی‌شود اعتماد کرد.
وی ادامه داد:آمریکا از هر جایی که منافعش در آنجا به اتمام برسد پا پس می‌گذارد و می‌رود، لذا نمی‌توان‌ بدان اعتماد کرد.
وی خاطرنشان کرد:اگر آمریکا از کُردستان سوریه خارج شود، وضعیتش از افغانستان بدتر می‌شود و نه تنها ترکیه بلکه این دولت مرکزی و گروه‌های دیگر هستند که فرصت را برای حمله به این‌ منطقه فراهم‌می‌بینند.
وی تصریح کرد:اینک نیز تا زمانی که آمریکا احساس کند دارای منافعی در کُردستان سوریه است، از آن‌ خارج نمی‌شود.
وی پیشتر در گفتگو با کُردپرس در خصوص مذاکره با دولت مرکزی بر سر موضوع قدرت، گفته بود:به نظر من اینک هم دیر شده است و کُردها واجب بود با دمشق در خصوص مسئله کُرد در سوریه به توافق می‌رسیدند.
وی ادامه داد:کُردها در سوریه سال ۲۰۱۱ فرصت مذاکره با دولت درباره وضعیت کُردستان را یافتند اما از آن بهره نگرفتند.موضوع کُردها در سوریه از دمشق می‌گذرد.
وی تصریح کرد:ایجاد هر گونه سیستم سیاسی در شمال و شرق سوریه از فدرالیسم تا خودمختاری و هر نوع دیگر در مذاکره با دمشق حل و فصل می‌شود و این تنها در ایجاد شرایط مذاکره میان‌دو طرف میسر می‌گردد.
کد خبر 15467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha