33 هزار شهروند بانه ای واکسن کرونا را دریافت کردند

سرویس کردستان - رئیس شبکە بهداشت و درمان شهرستان بانە گفت: در شهرستان استقبال خوبی از انجام مراحل واکسیناسیون شدە و روزانە 1500 تا 1600 دز واکسن بە شهروندان تزریق می‌شود و تا بە امروز 33 هزار دز واکسن بە شهروندان تزریق شدە است.

به گزارش کرد پرس, محمد شاهویسی با تشریح آخرین وضعیت کرونا در این شهرستان از تعطیلی بازار و پاساژهای سطح شهر بانە همزمان با تعطیلی سراسری در کشور با همبستگی بازاریان و شکست ویروس بی رحم کرونا خبر داد و اظهار کرد: وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در این شهرستان بە آن صورت ایدەآل نیست ولی باز هم بە نسبت شهرستان های دیگر استان کردستان وضعیتی مناسبتری دارد و انتظار می رود که اوضاع بهتر شود.

وی افزود: هم اکنون در شهرستان بانە 9 نفر بیمار کرونایی بستری شدە وجود دارد، کە 2 نفر از آنها در بخش ICU تحت مراقبت‌های ویژە قرار دارند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان بانه ادامه داد: آمار یک ماهە اخیر در محدودە 5 تا 10 بیمار بستری شدە بودە و روند افزایشی آنچنانی نداشتەایم.

شاهویسی یادآور شد: طی پیگیری های انجام شدە در پیک قبلی در فصل پاییز و زمستان کە بیمارستان رازی با کمبود اکسیژن مواجه شدە بود، دستگاه اکسیژن ساز جدید در بیمارستان نصب و راەاندازی شد و اکنون بە نسبت تخت های موجود در بیمارستان کمبود اکسیژن نداریم و اگر هم کمبودی داشتە باشیم محدود و با کپسول قابل جبران است.

وی بیان کرد: شیب کرونا در شهرستان بە نسبت تعداد افرادی است کە تست گرفتە می‌شود و درصد مثبت بودن آن ها بە شیبی ملایم رو بە افزایش است, اگر پروتکل های بهداشتی و محدودیت ها کە بیشتر در این مناطق به صورت مراسماتی همچون عزا، عروسی و دورهمی های شبانە با تراکم بالا برگزار می‌شود رعایت نشود، این شیب تندتر خواهد شد.

کد خبر 15566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha