درخواست دز سوم واکسن کرونا برای کادر درمان/ احتمال بستری بیماران در محوطه بیمارستان

سرویس آذربایجان غربی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان گفت: در راستای حفاظت از کادر درمان ، تزریق دوز سوم درخواست شده است

به گزارش کردپرس، دکتر جواد آقازاده در یک برنامه رادیویی با تاکید بر افزایش یک و نیم برابری مراجعات به مراکز 16 ساعته در طول یک هفته اخیر گفت : وضعیت کرونا استان با سه شاخص بار مراجعات به مراکز 16 ساعته ، تعداد بیماران بستری و موارد فوتی سنجیده می شود.

او افزود: بار مراجعات در مراکز 16 ساعته زیاد شده به تبع آن تعداد بیماران بستری افزایش یافته بطوریکه تعداد بیماران بستری بیمارستانهای استان در 29 مرداد ماه به 1843 نفر رسید که در زمان اوج پیک موج سوم کرونا این تعداد بستری در استان وجود داشت.

آقازاده بیان کرد: اکثریت بیماران بستری با درگیری ریه 60 تا 80 درصد مراجعه می کنند و بدحال می باشند که این جزیی از خواص ویروس دلتا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان آذربایجان غربی عنوان کرد: تعداد فوتی در استان افزایش یافته بطوریکه آمار فوتی ها در طول هفته گذشته 16نفر بوده و در طول این هفته به 28 نفر و حتی 3٤ فوتی در هر روز رسیده است.

دکتر آقازاده ضمن گلایه از مردم استان به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: 60 درصد مردم پروتکلهای بهداشتی را رعایت کردند و عدم رعایت پروتکلها توسط 40 درصد بقیه افراد جامعه باعث خیز بیماری شد .

او افزود: در طول ده روز آینده منتظر افزایش بیماران هستیم که در هیاتهای عزاداری بدون رعایت پروتکل های بهداشتی شرکت نموده اند. وضعیت استان در خصوص بیماری کرونا مساعد نیست بطوریکه دیروز 1000 عدد کپسول اکسیژن توسط دانشگاه علوم پزشکی سفارش داده شده است

این مقام مسئول گفت : در صورت ادامه روند عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی توسط مردم عزیز استان ، در آینده نزدیک بایستی بیماران را در محوطه بیمارستان بستری کنیم .

دکتر آقازاده در خصوص روند واکسیناسیون کرونا در استان افزود : واکسیناسیون کرونا با قوت در استان در حال انجام است که نیاز به مشارکت افراد جامعه دارد .

او بیان کرد: کلیه واکسنهای کرونا در ابتدای تزریق ممکن هست عوارضی مثل سردرد ، بدن درد ، تب ، لرز، تهوع و استفراغ وجود داشته باشد که طبیعی هست که طی یکی دو روز برطرف می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی در نهایت اضافه کرد : متولدین 1352 و قبل از آن با مراجعه به سامانه www.salamat.gov.ir نسبت به ثبت نام واکسیناسیون اقدام نموده و سپس به پایگاههای تجمیعی مراجعه کنند.

دکتر آقازاده انجام واکسیناسیون را یکی از بهترین راههای جلوگیری از بیماری کرونا عنوان کرد و افزود : کسانی که قبلا به بیماری کرونا مبتلا شده اند با تزریق اولین دوز واکسن کرونا بعلت وجود آنتی بادی ، ایمنی زیادی در بدنشان ایجاد می شود .

کد خبر 15718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha