حادثه تکان‌دهنده قتل یک جوان و آویختن جسد وی در محل برگزاری تظاهرات در بغداد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق جزئیات حادثه تکان دهنده اخیر در یکی از میدان های پایتخت این کشور و اقدامات اتخاذ شده در حق جنایتکاران را فاش کرد.

به گزارش کردپرس، سرلشکر عبدالکریم خلف، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق عصر امروز (پنج شنبه) در گفت و گو با خبرگزاری رسمی این کشور (واع) در رابطه با حادثه تکان دهنده اخیر در میدان الوثبه شهر بغداد اظهار داشت: فردی که به قتل رسیده یک جوان بوده که سن وی بیشتر از 17 سال نبوده و از پنج روز پیش از تظاهرکنندگان گرد هم آمده در برابر منزل خود می خواست که از آن جا دور شوند با این حال آنها این درخواست را نپذیرفتند، بنا بر این با آنها وارد مشاجره لفظی شد که به سرعت به زد و خورد و درگیری لفظی تبدیل شد.

سرلشکر خلف در این باره افزود: به دنبال آن نیز شماری از افراد اقدام به پرتاب کوکتل مولوتوف به سوی منزل این جوان کردند و وی نیز که یک تپانجه حمل می کرد، چندین گلوله را بالای سر شلیک کرد و در نتیجه آنها وارد منزلش شدند و وی را به قتل رسانده و جسدش را روی زمین کشیده و از یک تیر برق آویزان کردند.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در ادامه نیز تصریح کرد: تدابیری برای تحقیق در رابطه با دلایل این حادثه و تعقیب جنایتکاران از جمله بیرون آوردن جسد اتخاذ شدند، این پرونده هم اکنون در دست قاضی تحقیقات است و مرکز پلیس باب الشیخ نیز مامور آغاز تحقیقات در رابطه با حادثه شد.

سرلشکر خلف در پایان نیز تصریح کرد: نیروهای امنیتی کلیه مدارک و شواهد کیفری را در اختیار دارد و چهره عاملان جنایت نیز آشکار و کاملا واضح است به همین دلیل نیز پیگرد آنها کار آسانی است و هیچ یک از جنایتکاران نجات نخواهند یافت.

شمار دیگری از رسانه های عراقی نیز از سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور نقل کردند که فرد کشته شده یک جوان 16 ساله به نام "هیثم علی اسماعیل" بوده و نیروهای امنیتی نیز تاکنون در این زمینه دخالت نکردند چرا که از ترس برخورد و اصطکاک با عناصر کنترل نشده میان گروه های معترض، منتظر تصمیم نهادهای ذی ربط هستند.

سرلشکر خلف در این باره گفته است: باید برای ورود نیروهای مسلح به حومه میدان التحریر شهر بغداد جهت پایان دادن به وضعیت فاجعه بار در جریان به بهانه تظاهرات را به دلیل خسارت های کشور در نتیجه نبود حاکمیت دولت در آن جا، تصمیم گیری کرد؛ احتمال دارد پیشنهاد ورود نیروهای امنیتی به حومه میدان های شاهد تظاهرات را برای افکار عمومی ارائه داد تا از موافقت یا مخالفت با آن مطلع شد.

این در حالی است که پیشتر تظاهرکنندگان در میدان التحریر با صدور بیانیه ای در رابطه با حادثه تکان دهنده میدان الوثبه، ضمن تاکید بر این که این حادثه یک طرح برای خدشه دار کردن چهره تظاهرات است و از آن اعلام برائت می کنند، آن را یک جنایت خواندند که تظاهرکنندگان، انسانیت و ادیان آن را محکوم می کنند و قانون نیز عاملان آن را مجازات می کند.

در این بیانیه از برخی افراد غیر نظامی و نیروهای امنیتی به عنوان شاهدان عینی نقل شده که یک فرد ساکن منطقه میدان الوثبه، تحت تاثیر مواد مخدر اقدام به تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان صلح طلب کرده و شماری از آنها را به قتل رساند بدون آن که نیروهای امنیتی هیچ گونه دخالتی داشته باشند، همین مسئله نیز باعث شده شماری از افراد به منزل فرد مذکور حمله کنند و این حادثه روی دهد در حالی که تظاهرکنندگان صلح طلب با همه این اقدامات کاملا مخالف هستند.

کد خبر 159529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha