رانندگان اتوبوس‌های شهری ارومیه امروز اعتصاب کردند

سرویس آذربایجان غربی- رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر ارومیه با اشاره به درخواست‌های رانندگان اتوبوس‌های درون شهری در ارومیه برای حل مشکلات معیشتی این قشر گفت: افزایش هزینه ها و کاهش درآمدها به خاطر شیوع کرونا عامل اصلی اعتراض این قشر طی امروز در ارومیه بوده است.

به گزارش کردپرس، هفته گذشته رئیس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ارومیه گفت: از زمان شیوع کرونا تا به امروز، مسافران درون شهری ناوگان اتوبوس رانی 50 الی 60 درصد کاهش یافته است و این مورد بر درآمد رانندگان تاثیر گذار بوده است.

امروز 29 آذر ماه، رانندگان تعدادی از اتوبوس‌های درون شهری ارومیه در اعتراض به وضعیت موجود دست از کار کشیدند و خواستار اختصاص یارانه‌ برای جبران خسارت شدند.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر ارومیه اما می گوید: طی سال جاری با مصوبه شورا ۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض برای کمک به بیمه شخص ثالت رانندگان اتوبوس اختصاص یافته و روغن موتور رایگان در اختیار آنان قرار گرفت.

مهدی مژدهی فر در این خصوص به ایرنا می افزاید: افزایش هزینه ها و کاهش درآمدها به خاطر شیوع کرونا عامل اصلی اعتراض این قشر طی امروز، در ارومیه بود که شهردار ارومیه برای حل سریع این موضوع، دستورات لازم را صادر کرده است.

او از قرار گفت و گو مسوولان شهرداری در پایانه غرب با نمایندگان این رانندگان خبر می دهد و بیان می کند: امروز برای اینکه خللی در رفت و آمد شهروندان ایجاد نشود، از مینی‌بوس‌های سطح شهر و خودروهای ملکی استفاده شده است.

مژدهی فر در پایان گفت: در ارومیه ۲۹۰ اتوبوس شهری توسط بخش خصوصی و ۴۹ اتوبوس توسط بخش دولتی مدیریت می‌شود که تمامی دستگاه‌های مربوط به بخش دولتی در حال فعالیت هستند.

کد خبر 1682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha