واکنش ترکیه به اتهام اشغالگری از سوی اتحادیه عرب

سرویس ترکیه - وزارت امور خارجه ترکیه اتهام اشغالگری را که از سوی اتحادیه عرب مطرح شده بود بی اساس خواند و گفت ترکیه یکی از کشورهایی است که برای حفظ تمامیت ارضی کشورهای عرب تلاش می کند.

به گزارش کردپرس، در پی متهم شدن ترکیه به نقض تمامیت ارضی کشورهای همسایه از جمله عراق و سوریه از سوی اتحادیه عرب، وزارت امور خارجه ترکیه در واکنش به اظهارات اتحادیه عرب، این اتهام را بی اساس خواند و آن را رد کرد.

بر اساس گزارش آژانس خبری آناتولی، در بیانیه ای که از سوی وزارت امور خارجه ترکیه منتشر شده آمده است: «روشن است که ادامه رویکرد برخی کشورهای عرب برای پنهان ساختن عملکرد و برنامه‌های خود از طریق تداوم طرح ادعاهای (بی‌اساس) همیشگی علیه ترکیه، در نزد مردم دوست و برادر عرب فاقد اعتبار است. اصرار در تداوم این رویکردها که به سود هیچ یک از کشورهای منطقه نیست، با اقدامات مثبت اخیر سنخیتی ندارد.»

وزارت امور خارجه ترکیه با بیان این که برخی کشورهای عرب با این اتهام موافق نیستند، تاکید کرد: «ترکیه با رویکرد اساسی و قاطعانه یکی از کشورهای اصلی که در زمینه حفظ حاکمیت، تمامیت ارضی و استقلال کشورهای عرب بیشترین تلاش را انجام می‌دهد، محسوب می‌شود. انتقاد از تلاش‌های ترکیه در زمینه حفظ امنیت ملی و منافع خود در چارچوب قوانین بین‌المللی از طریق تصمیمات اتحادیه عرب غیرقابل قبول بوده و فاقد اعتبار است.» این وزارتخانه، اتحادیه عرب را به اجتناب از رویکردهای بیهوده مشابه و تمرکز بیشتر برای تامین آرامش و رفاه مردم عرب فراخواند.

لازم به ذکر است در نشست اتحادیه عرب که در 9 سپتامبر در قاهره برگزار شد، از ترکیه به عنوان کشور اشغالگر بخشی از خاک عراق و سوریه نام برده شده، و گفته شده که خاک ترکیه به کانون تجمع گروه‌ های افراطی و ارائه پناهگاه امن به آنها تبدیل شده است.

این اتحادیه از ترکیه خواسته است تا تمام نیروهای خود را از کشورهای عربی خارج کرده و حمایت از سازمان‌ها و شبه نظامیان افراطی در کشورهای عربی را متوقف کند.

کد خبر 16910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha