روسیه می خواهد کردها را از عین عیسی، کوبانی و رقه بیرون کند

سرویس جهان- روزنامه لوانت نوشت: روسیه با ارعاب کردها نسبت به حمله نظامی ترکیه به عین عیسی قصد دارد خود کنترل عین عیسی، کوبانی و رقه را در دست بگیرد.

به گزارش کردپرس، حملات شبه نظامیان وابسته به ترکیه به شهر عین عیسی که تحت کنترل نیروهای کرد سوریه است بیشتر شده است. کردها برای جلوگیری از حمله احتمالی ترکیه به این شهر، با روسها بر سر ایجاد سه جایگاه دیده بانی توسط پلیس نظامی روسیه در این شهر موافقت کرده اند. با این حال، حملات شورشیان به این شهر تشدید شده است.

روزنامه لوانت چاپ انگلیس تحولات عین عیسی را بخشی از سیاست روسیه برای بیرون راندن کردها و کنترل بر این مناطق عنوان کرده است. این روزنامه هشدار داد روسیه با دادن هشدار به کردها نسبت به عملیات نظامی دیگری از سوی ترکیه قصد دارد کردها از این منطقه بیرون رفته و در نهایت کنترل عین عیسی به دست دمشق بیفتد.

این روزنامه هشدار داده است روسیه به کنترل عین عیسی قناعت نخواهد کرد و تلاش می کند نیروهای کرد از کوبانی و رقه نیز بیرون بروند تا خود در این مناطق مستقر شود. این روزنامه در ادامه آورده است روسیه به کردها پیشنهاد کرده برای این که سناریوی عفرین تکرار نشود عین عیسی را به دمشق واگذار کنند.

روزنامه لوانت بر این باور است روسیه اجازه نخواهد داد ترکیه عین عیسی را کنترل کند. با این حال، ترکیه از کنترل دمشق بر عین عیسی نیز خرسند خواهد بود زیرا آنکارا می خواهد کردها در آن حضور نداشته باشند و این یک پیروزی برای ترکیه خواهد بود.

کد خبر 1699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha