بیانیه دفتر نخست وزیری عراق پس از برگزاری نشست مشترک هیئت های دو کشور در تهران

سرویس عراق و اقلیم کردستان – دفتر نخست وزیری عراق با انتشار بیانیه ای جزئیاتی از نشست مشترک هیأت های دو کشور به ریاست سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق منتشر کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از موازین نیوز، در این بیانیه آمده است: مصطفی کاظمی در ابتدای این نشست بار دیگر پیروزی آقای رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را به وی تبریک گفت و برای ایشان و دولتش آرزوی موفقیت و پیروزی کرد.

کاظمی همچنین سفر مجدد به ایران را نشان دهنده اهمیت تقویت روابط بین دو کشور برای عراق و تمایل بغداد به افزایش سطح شراکت دانست و تأکید کرد: بین ایران و عراق، مجموعه ای از پیوندها و روابط مستحکم در زمینه های مختلف وجود دارد و طرفین مایل به تقویت تبادل تجاری و اقتصادی و کلیه زمینه های شراکت فیمابین هستند.

نخست وزیر عراق در این نشست خاطرنشان کرد: بغداد برای برداشتن گام های مهم در زمینه تعهدات مالی در مقابل ایران و همچنین عملیات لایروبی رودخانه شط العرب تلاش می کند.

مصطفی کاظمی همچنین از تلاش عراق برای حذف شرط دریافت ویزا از قبل برای ورود زوار ایرانی در فرودگاهها پس از پایان مراسم اربعین خبر داد و تأکید کرد: نهادهای مختلف دولت عراق براری موفقیت و تسهیل این مناسبت برای مشارکت کنندگان از کلیه کشورهای مسلمان، تلاش می کنند.

براساس بیانیه دفتر کاظمی، ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز، از اقدام نخست وزیر عراق در زمینه تسهیل ورود زوار ایرانی شرکت کننده در مراسم اربعین امام حسین (ع) و همچنین تلاش های دوجانبه در زمینه تسریع اتصال راه آهن دو کشور تقدیر کرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین از تمایل دولتش به تقویت روابط اقتصادی و تجاری با عراق و قرار دادن این تلاش، در صدر اولویت هایش خبر داد و تأکید کرد: ایران بر این باور است که وجود عراقی قوی و مقتدر به نفع منطقه و روابط مثبت بین دو کشور خواهد بود.

کد خبر 17007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha