دلیل ناتوانی وزارت صمت در  ساماندهی بازار خودرو چیست؟

سرویس آذربایجان غربی- نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر صمت گفت:وضعیت افت و خیز قیمت خودرو و کیفیت پایین خودروهای تولیدی داخل، در سطح کشور رضایت بخش نیست. آیا وزارت صنعت و معدن صدای مردم را نمی شود؟!

به گزارش کردپرس، انور حبیب زاده نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی در نشست وزیر صنعت و معدن با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از ابزارهای مهم دیپلماسی اقتصادی، داشتن وابستگان بازرگانی در کشورهای هدف و طرف تجارت خارجی است اما در وزارت خانه صنعت و معدن فقط پنج رایزن بازرگانی داریم که ناچیز است.

او خطاب به وزیر تاکید کرد: باید برنامه ریزی ها برای افزایش رایزنان بازرگانی در کشورهای هدف انجام بگیرد.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه ضمن اشاره به افت و خیز قیمت خودرو و کیفیت پایین خودروهای تولیدی داخل، گفت: "ایران خودرو" و "سایپا" تحت نظر وزارت صمت فعالیت می کنند. اما کیفیت و قیمت تولیدی این دو کارخانه در سطح کشور رضایت بخش نیست.

او بیان کرد: آمار تصادفات در سطح کشور بالا است و وزارت صمت باید در این خصوص پیگیری های لازم را انجام دهد که چرا کیفیت کالاهای تولیدی بدین گونه است؟ آیا وزارت صنعت و معدن صدای مردم را نمی شود و براستی علت ناتوانی این وزارت در ساماندهی این بازار چیست؟

حبیب زاده در بخشی دیگر از سخنان خود شهرک های صنعتی را «ویرانه» خواند و تصریح کرد: شهرک صنعتی بوکان شرایط بسیار نامطلوبی دارد و به علت نبود زمین و مشکلات در حوزه برق، آب و... سرمایه گذاران تمایلی به سرمایه گذاری در این شهرک ندارند.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی در پایان خواستار سفر وزیر صنعت ومعدن به شهرستانهای کوچک جهت بررسی مشکلات و وضعیت شهرک های صنعتی شد.

کد خبر 17115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha