اجرای ۵ هزار واحد مسکن طرح اقدام ملی آذربایجان غربی به زودی آغاز می شود

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در روزهای آینده، عملیات اجرایی ۵ هزار و ١٠٠ واحد مسکن طرح اقدام ملی در شهرهای ارومیه، خوی، منطقه آزادماکو، بازرگان، پلدشت، شوط، مهاباد، نقده و اشنویه آغاز می‌شود.

به گزارش کردپرس، سیدمحسن حمزه‌لو گفت و گوی با کردپرس با اشاره به تمدید مهلت تکمیل آورده متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن گفت: متقاضیانی که پیش از این ثبت‌نام کرده‌اند تا ساعت ٢۴ جمعه ۵ دی مهلت دارند، آورده اولیه خود را واریز کنند. در غیر این صورت از لیست خارج می شوند.

او افزود: براساس تفاهم‌نامه با سازمان نظام مهندسی ساختمان به منظور کاهش هزینه‌های تمام‌شده، خدمات مهندسی و شهرداری‌ها با ۵٠ درصد تخفیف ارائه می‌شود.

حمزه لو ادامه داد: کسانی که مبلغ اولیه را واریز کرده‌اند و پیامک برای آن‌ها ارسال نشده، نگران نباشند و می‌توانند با مراجعه به سامانه طرح اقدام ملی مسکن به نشانی https://tem.mrud.ir از آخرین وضعیت پرونده خود مطلع شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: پس از تعیین تکلیف متقاضیان مرحله نخست، نام‌نویسی از متقاضیان جدید طرح مسکن ملی آغاز می‌شود

او اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی جهت کمک به تأمین مسکن، طرح اقدام ملی مسکن را در قالب احداث ۴٠٠ هزار واحد مسکونی اجرا می‌کند و سهم آذربایجان غربی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن نزدیک به ٢١ هزار واحد تعیین شده است.

حمزه لو ادامه داد: بعد از پالایش ۴١ هزار و ١٧۴ متقاضی ثبت‌نام کننده، از این تعداد ۴ هزار و ٣٣٣ متقاضی وجه اولیه به مبلغ ۴٠٠ میلیون ریال را واریز کرده‌اند.

او با اشاره به اینکه کارگزاری اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ١٠٠ هزار نفر جمعیت، بنیاد مسکن و در شهرهای ارومیه و مهاباد، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) تعیین شده، گفت: کارگزاری در شهرهای ارومیه و مهاباد، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)تعیین شده که در حال حاضر عملیات اجرایی در پنج قطعه زمین با ظرفیت یک هزار واحد آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی تصریح کرد: نقشه‌های فاز اول تهیه شده، تجهیز کارگاه و آزمایش‌های ژئوتکنیک انجام شده است. تا پایان امسال مشکلی پیش نیاید فونداسیون پروژه‌ها اتمام می‌یابد.

حمزه لو گفت: به زودی فراخوان ثبت‌نام برای متقاضایان جدید این طرح به شکل محدود در شهرهای ارومیه، خوی، چایپاره، بوکان، محمدیار،شاهین دژ، نقده و سیه چشمه اجرا می‌شود.

او در پایان با اشاره به مراحل اجرای طرح اقدام ملی مسکن گفت: اراضی برای ساخت ٢ هزار و ٩٠٠ واحد مسکونی در قالب گروهی، اقشار ویژه، تکمیل واحدهای نیمه‌تمام بخش خصوصی، صندوق یکم و بافت‌های ناکارآمد واگذار شده است.

کد خبر 1762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha