پاسخگویی ۶ وزارت‌خانه و سازمان به مطالبات مردم استان ایلام

سرویس ایلام - سارا فلاحی، نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی از پاسخ ۶ وزارت‌خانه و سازمان درباره مصوبات جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سفر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، او گفت: در سالن هیات رئیسه مجلس و با حضور نمایندگان استان ایلام، نایب رئیس مجلس و دستگاه‌های مختلف دولتی، نتیجه مصوبات جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در آبان امسال در استانداری ایلام و در جریان سفر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به ایلام برگزار شد، توسط نمایندگان ۶ وزارت خانه و سازمان تشریح شد.

وی افزود: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اعلام کرد که ۱۰ دستگاه اتوبوس به ایلام ارسال شده و ۲۰ اتوبوس دیگر تا پایان هفته آینده به ایلام ارسال و ۲ میلیارد تومان برای بازسازی اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی استان واریز شده و ۴ میلیارد دیگر تا ۱۰ روز دیگر واریز می شود.

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای کمک به هزینه های جاری، مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل ماده ۵۸ علاوه بر سهم سال جاری، مقرر شد که به صورت دو قسمت ۱۰ میلیارد ریالی به شهرداری های شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت استان تا آخر ماه پرداخت شود.

فلاحی گفت: نماینده شرکت شهرک‌های صنعتی کشور نیز در رابطه با تکمیل پروژه تاسیسات تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی ایلام اعلام کرد که پروژه ۹۷ درصد پیشرفت داشته و تا دهه فجر امسال تکمیل و افتتاح می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: شرکت شهرک ها صنعتی از ۸ میلیاردی که قرار بود برای تکمیل زیر ساخت های شهرک ها و نواحی صنعتی در اختیار استان قرار دهد، ۳ میلیارد پرداخت کرده که یک میلیارد آن به برق نورد ایوان و ۲ میلیارد به ناحیه صنعتی صنفی و ورودی شهرک صنعتی ایلام اختصاص پیدا کرده است. همچنین ۳ میلیارد دیگر تا پایان دی ماه پرداخت می شود و ۲ میلیارد باقی مانده تا پایان سال پرداخت خواهد شد.

فلاحی تصریح کرد: بنا به اعلام نماینده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه پیگیری مصوبات سفر استانی نایب رییس مجلس، از ۷۰ روستای ایلام که پوشش ارتباطی نداشتند ۲۲ روستا پوشش داده شده و ۳۸ روستای بالای ۲۰ خانوار نیز تا پایان سال تحت پوشش قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: چهل زرعی، بابای، شورابه، ویله و سراب از شهرستان ایوان، حاج بختیار، شهرک شهید رجایی، بانسرو و بهارستان از شهرستان چوار، گنبد پیرمحمد، سیرانه، گل گل علیا و گل گل سفلی از شهرستان ملکشاهی، چشمه داودی، شان کبود، چاویز، داروند، میدان، زردآلو آباد و حیدر آباد از شهرستان ایلام، صیدنظری علیا از شهرستان چرداول و شهرک ولیعصر از شهرستان بدره ۲۲ روستایی هستند که با مجموع ۱۸۴۶ خانوار، به اینترنت پرسرعت پهن باند و شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی از تکمیل واریانت و پل کنجانچم (کیلومتر ۵۶) و اجرای روکش نهایی آسفالت قطعه سوم به طول ۲۰ کیلومتر توسط قرارگاه خاتم الانبیاء تا دهه فجر امسال خبر داد و اظهار کرد: در خصوص مطالعات توجیهی طرح آزادراه کربلا (حمیل- ایلام-مهران)، مجمع نمایندگان استان به وزارت راه و شهرسازی ۱۰ روز جهت بررسی، جمع‌بندی و اعلام نظر مهلت داد.

فلاحی در خصوص احداث راه آهن اندیمشک به دهلران نیز گفت: مسئولین اجرایی اعلام کردند که مطالعات آن توسط شرکت ساخت به اتمام رسیده و فرم ماده ۲۳ برای آن تکمیل شده است اما امسال در لایحه بودجه قرار نگرفته است.

وی در خصوص گنجاندن اجرای باند دوم مسیر سرابله به حمیل به طول ۳۰ کیلومتر از محل ردیف متفرقه به لیست طرح های ملی پیوست قانون سال آینده که در جلسه شورای برنامه ریزی استان و نایب رییس مجلس مطرح شده بود، تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که مطالعه این طرح انجام و مناقصه آن نیز برگزار شده و شرکت برآیند قرار است آن را اجرا کند. اعتبار لازم نیز مقرر شد که از محل حمیل-ایلام تأمین شود.

رییس کمیته هسته ای مجلس یازدهم تصریح کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته در این جلسه پیرامون انجام عملیات اجرایی باند دوم محور ایوان به قلاجه، اعضای حاضر در جلسه تأکید کردند که باید تلاش شود تا سال خاتمه این پروژه تغییر کند چرا که با این تغییر می توان کمربندی جنوبی ایلام، کمربندی ایوان و بهسازی قلاجه را نیز در آن گنجاند و همچنین استان می‌تواند باز هم برای آن بودجه بگیرد.

فلاحی تصریح کرد: نمایندگان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در خصوص روکش آسفالت محور ۴ خطه بدره به دره شهر، روکش آسفالت و نصب علائم و خط کشی تقاطع ملکشاهی و اجرای روکش آسفالت محور ایلام- ایوان- قلاجه اعلام کردند که هیچ مشکلی برای انجام این مطالبات وجود نداشته و مبالغ موردنیاز تأمین اعتبار و ابلاغ شده و استان باید آن را انجام دهد.

وی در خصوص روکش آسفالت ۱۲ کیلومتر مسیر دره شهر به پل دختر، نیز گفت: این پروژه ۸۰ میلیارد ریال لازم دارد و مقرر شد راهداری مبلغ ۴۰ میلیارد ریال آن را در اختیار استان قرار دهد.

او گفت: در این نشست نمایندگان سازمان راهداری در پاسخ به مطالبه نمایندگان استان مبنی بر اجرای روکش آسفالت تمامی راه های روستایی زیرسازی شده استان ایلام، اعلام کردند که منابع این کار تعریف شده و به زودی انجام خواهد گرفت.

نماینده ایلام درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوع تعیین تکلیف تملک زمین‌های بالادست سد سیمره یکی از مطالبات مردم استان ایلام بود که توسط نمایندگان پیگیری شد و در این جلسه مسئولین وزارت نیرو اعلام کردند که برای تعیین تکلیف ۳۰ درصد باقیمانده این اراضی، پس از جلسه ۸ آبان در شورای برنامه ریزی ایلام، با معاون اول رییس جمهور و سازمان برنامه و بودجه مکاتبه کرده‌اند و برای تملیک این ۳۰ درصد باقیمانده به ۶۲۵ میلیارد تومان نیاز هست که مجمع نمایندگان استان در خصوص تأمین آن تأکید ویژه داشتند.

فلاحی ادامه داد: در خصوص حق آبه کشاورزی از محل سد گلال، مسئولین وزارت اعلام کردند چنانچه هر کس نسق زراعی و حق‌آبه به او تعلق گرفته و حقش باشد، از طرف استان معرفی کنند تا به او داده شود که به گفته نمایندگان وزارت نیرو، تا کنون در این مورد کسی برای دریافت حق آبه از سوی استان معرفی نشده است.

وی با بیان اینکه سد چناره یکی دیگر از موضوعات مهم جلسه پیگیری مصوبات سفر استانی نایب رئیس مجلس به ایلام بود، تصریح کرد: این سد آب شرب سه شهرستان را تأمین می‌کند و به حدود ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. از این اعتبار تنها ۱۵ میلیارد تومان برایش درنظر گرفته شده و از آن هم تنها ۴ میلیارد تومان برای شروع در اختیار مجری گذاشته‌اند. لذا مجمع نمایندگان استان به جد خواستار افزایش اعتبار برای سد چناره شدند و مقرر شد که دکتر نیکزاد در کمیسیون تلفیق به طور ویژه از آن حمایت کرده و مبلغ را افزایش دهند.

فلاحی تصریح کرد: در خصوص سامانه گرمسیری نیز مسئولان اعلام کردند که حدود ۴۵۰۰ هکتار از اراضی محدوده کنجانچم تا پایان سال جاری انجام می‌گیرد.

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی در خصوص پیگیری اعتبارات اربعین نیز گفت: در خصوص اعتبارات اربعین که مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان به استان ایلام اختصاص یافته است، به کمیسیون تلفیق پیشنهاد کرده‌ام که اعتبارات اربعین استان ایلام به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

او گفت: به علت نیامدن مدیران ارشد حوزه نفت و گاز، بنیاد مسکن، بانک ملی و وزارت بهداشت، مجمع نمایندگان استان نتوانستند مصوبات مربوطه را از آنها پیگیری کنند و قرار شد این دستگاه‌ها به زودی دعوت شده و نتایج عملکرد خود را برای مردم استان و نمایندگان بازگو کنند.

کد خبر 1813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha