مجوز صادرات سیب صنعتی  صادر شد

سرویس آذربایجان غربی- نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر جهاد کشاورزی دستور صادرات سیب صنعتی را به کشورهای همجوار صادر کرده است

به گزارش خبرنگار کردپرس، جلال محمودزاده در این باره افزود: به روند فعلی خرید سیب صنعتی در استان نقد و گلایه وارد است و باید تعاون روستایی شرایط خرید را با نرخ مصوب ۱۴۶۰ تومان تسهیل و تسریع نماید.

او تاکید کرد: سازمان تعاون روستایی و کارخانجات صنایع تبدیلی مکلف‌اند سیب زیردرختی کشاورزان را به نرخ مصوب خریداری نکرده و دست دلالان و فرصت طلبان را کوتاه کنند.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر جهاد کشاورزی دستور صادرات سیب صنعتی را به کشورهای همجوار صادر کرده است و این روند می تواند از خسران مالی باغداران جلوگیری کند.

به گفته مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در استانهای آذربایجان غربی و شرقی تولیدات کشاورزی و سیب بیش از انتظار و ظرفیت بوده و برآورد شده حدود ۴۰۰ هزار تن سیب صنعتی این روزها بر روی دست کشاورزان بماند.

متاسفانه قیمت خرید تضمینی سیب صنعتی در آذربایجان غربی تنها یک عدد است و قیمت اصلی را کارخانه داران و دلالانی تعیین می کنند که دسترنج یک ساله باغداران را هورت می کشند.

کد خبر 18170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha