انجام 6532 ماموریت توسط اورژانس ۱۱۵/امداد رسانی به ۱۰۰ نفر بر اثر مسمومیت

سرویس کردستان - مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان از انجام ۶ هزار و ۵۳۲ ماموریت امدادرسانی به بیماران و مصدومان در شهریور ماه سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش کرد پرس، رضا پیرا در جمع خبرنگاران، عملکرد و فعالیت‌های اورژانس 115 در شهریور ماه سال جاری را اعلام کرد و با اشاره به انجام ۶ هزار و ۵۳۲ ماموریت شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت‌ها و بیماری‌ها در مدت زمان یاد شده در سطح استان، گفت: از این تعداد ۴ هزار و ۵۲۸ ماموریت مربوط به بیماری‌ها بوده است.

وی اظهار کرد: از تعداد ماموریت انجام شده یک هزار و ۲۷۱ مورد مربوط به حوادث تصادفی و ۷۱۵ مورد ناشی از حوادث غیرتصادفی بوده است.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: طی مأموریت‌های انجام شده تعداد یک هزار و ۹۴ مصدوم مربوط به حوادث تصادفی و ۲ هزار و ۲۸۷ مورد ناشی از حوادث غیر رانندگی به بیمارستان‌های استان اعزام شده است.

پیرا ادامه داد: طی ماه گذشته به یک هزار و ۲۹۵ مصدوم بر اثر حوادث تصادفی و ۲۷۶ مصدوم دیگر به دلیل حوادث غیر تصادفی توسط نیروهای اورژانس ۱۱۵ خدمات ارائه شده است.

وی با بیان اینکه در مدت زمات یاد شده ۱۰۰ مورد مسمومیت در استان به مرکز پیام ۱۱۵ گزارش شده است، یادآور شد: از این تعداد ۵ مورد مسمومیت با گاز منواکسید کربن اعلام شده است.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان تعداد ماموریت‌های انجام شده توسط پایگاه اورژانس هوایی را ۱۸ مورد اعلام کرد.

کد خبر 18268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha