مهلت ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی ۳۰ مهر ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد

سرویس کردستان - مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به اهمیت ثبت اطلاعات سکونتی مالکان و مستاجران از اتمام مهلت تعیین شده برای مراجعه به سامانه اسکان و املاک در پایان مهر ماه خبر داد.

به گزارش کرد پرس، عرفان مرادی گفت: ثبت اطلاعات در سامانه مذکور منجر به ایجاد شفافیت اطلاعاتی در حوزه مسکن و اخذ تصمیمات سیاستی صحیح می شود.

وی افزود: فراهم شدن زمینه ایجاد سرشماری برخط نفوس و مسکن، تنظیم بازار مسکن و امکان اجرای سیاست‌های مطلوب دولت از جمله اعمال مالیات یا پرداخت یارانه‌های هدفمند از دیگر مزایای ثبت اطلاعاتی سکونتی است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به تبعات ناشی از ثبت نکردن اطلاعات مورد نظر، اظهار کرد: در صورت عدم ثبت اطلاعات ملکی و برابر الزامات قانونی، آن واحد مسکونی خالی تلقی می شود و برای آن ملک برگه مالیاتی صادر و در صورت عدم پرداخت مشمول جرایم مالیاتی می شود.

مرادی بیان کرد: با توجه به اینکه به موجب قانون، ارائه بسیاری از خدمات از جمله افتتاح حساب بانکی، صدور دسته چک، خرید انشعابات برق، آب، فاضلاب و ... منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان کشور است، از مردم شریف استان کردستان درخواست می شود، جهت جلوگیری از ضررهای ناشی از عدم ثبت اطلاعات سکونتی هر چه سریعتر نسبت به خوداظهاری و ثبت مشخصات واحدهای مسکونی تملیکی و محل اقامت خود در سامانه ملی املاک و اسکان کشور به آدرس https://amlak.mrud.ir اقدام کنند.

کد خبر 18462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha