اردوغان باید گواهی سلامت بگیرد

سرویس ترکیه – قلیچدار اوغلو وضعیت جسمانی اردوغان را موضوعی در امنیت ملی قلمداد کرد و اخذ گواهی سلامت اردوغان را خواستار شد.

به گزارش کردپرس، کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP) وضعیت جسمانی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور را موضوعی در حوزۀ امنیت ملی قلمداد کرد و از وی خواست گواهی سلامت اخذ کند.

قلیچدار اوغلو در این باره گفت: «درخواست گواهی سلامت موضوع امنیت کشور است. اردوغان باید از یک نهاد [پزشکی] مستقل گواهی سلامت اخذ کند و باید فوراً اقدام کند.»

رهبر CHP ادعا کرد اردوغان به اشتباه تصور کرده است اظهارات اعضای ارشد حزب عدالت و توسعه (AKP) دربارۀ تغییر قانون اساسی اظهارات قلیچدار اوغلو بوده و به او پاسخ داده است.

قلیچدار اوغلو در این باره نیز گفت: «اعضای ارشد AKP خواستار تغییر چهار اصل نخست قانون اساسی شدند، در حالی که اردوغان تصور کرده من بوده ام.»

اردوغان در بحث در این باره گفته بود: «آیا این خواستۀ همۀ اعضای CHP است که چهار اصل نخست قانون اساسی تغییر کنند، یا عقیدۀ شخصی قلیچدار اوغلو است؟»

وی همچنین CHP را به همکاری با حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در راستای منافع حزب کارگران کردستان (PKK) متهم کرده بود.

لازم به ذکر است اسماعیل قهرمان رئیس پیشین پارلمان ترکیه که اینک معاون شورای عالی مشورتی ریاست جمهوری است، گفته بود نباید اصول غیر قابل تغییر در قانون اساسی وجود داشته باشند و همۀ اصول قانون اساسی باید بتوانند در راستای خواست ملت اصلاح شوند.

کد خبر 18682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha