آزادسازی مناطق اشغال شده کردستان سوریه فراموش نشده است

سرویس سوریه – سخنگوی ارتش دموکراتیک سوریه در دومین سالگرد اشغال سرکانی و گری سپی اعلام کرد این گروه برای آزادسازی مناطق اشغال شدۀ کردستان سوریه تلاش خواهد کرد.

به گزارش کردپرس، آرام حنا سخنگوی ارتش دموکراتیک سوریه در دومین سالگرد اشغال مناطق گری سپی وسرکانی توسط ارتش ترکیه و گروه های سوری تحت حمایت آن، اعلام کرد آزاد سازی این مناطق نیست موضوعی نیست که به فراموشی سپرده شود.

حنا با یادآوری اشغال این مناطق گفت: «دومین سالگرد اشغال سرکانی و گری سپی برای ارتش دموکراتیک خاطره ای دردناک است، چرا که ما پیشتر آن مناطق را از شر تروریسم داعش آزاد کرده بودیم و در این راه قربانیان زیادی دادیم.»

وی افزود: «امروزه در این مناطق اشغال شده با همان تروریسم روبرو هستیم و فعالیت های تروریستی در آنها در حال افزایش است. این همان چیزی است که باعث می شود تا آزادسازی این مناطق به مبارزه ادامه دهیم.»

حنا ارتش ترکیه و گروه های تحت حمایت آن را به اقداماتی از قبیل قتل، غارت، آدم ربایی، اخاذی، ضرب و شتم، بازداشت خودسرانه و اعمالی از این دست متهم کرد، که هدف از آن وادار کردن ساکنان بومی منطقه به مهاجرت و تغییر بافت قومی و جمعیتی منطقه است، به طوری که «عفرین دیگر از کردها خالی شده و در سرکانی و گری سپی نیز کردها و مسیحیان شهرها را ترک کرده و مهاجرت کرده اند.»

کد خبر 18750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha