مقام امریکایی: سفارت امریکا در بغداد با حضور سفیر به فعالیت معمول خود ادامه می دهد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک مقام امریکایی به شبکه «الجزیره» گفت که سفیر امریکا در بغداد همچنان در ساختمان سفارت حضور دارد و این سفارتخانه به‌صورت طبیعی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

به گزارش کردپرس بع نقل از پایگاه خبری – تحلیلی میدل ایست نیوز: یک مقام امریکایی به شبکه «الجزیره» گفت که سفیر امریکا در بغداد همچنان در ساختمان سفارت حضور دارد و این سفارتخانه به‌صورت طبیعی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

این مقام تأکید کرده که سلامت شهروندان و کارکنان سفارت و امنیت تأسیسات مورد استفاده امریکایی‌ها در رأس اولویت‌های امریکاست.

وی افزوده که «متیو تولر»، سفیر امریکا در بغداد، همچنان در ساختمان سفارت حضور دارد و سفارت به فعالیت‌های خود به صورت طبیعی ادامه می‌دهد.

پیش از این پایگاه امریکایی «اکسیوس» از تصمیم امریکا برای بستن سفارتش در بغداد در آستانه سالروز ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به علت گزارش‌های امنیتی درباره حملات احتمالی خبر داده بود.

پیشتر نیز «میدل ایست نیوز» سندی محرمانه از وزارت کشور عراق منتشر کرد که در آن بر وجود اطلاعاتی درباره برنامه برخی گروه‌های مسلح برای حمله گسترده راکتی به پایگاه نظامی امریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد تا پیش از سالروز شهادت سردار سلیمانی تأکید شده بود.

روز دوشنبه گذشته شاهد حمله راکتی به منطقه خضراء بود.

ژنرال کنت مکنزی، فرمانده ستاد مرکزی ارتش امریکا، تأکید کرد که حمله روز دوشنبه بزرگ‌ترین حمله از سال 2010 بوده است.

یک منبع آگاه به «میدل ایست نیوز» گفته بود که در این حمله 23 راکت شلیک شده است.

کد خبر 1928

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha