تصمیم گیری احساسی آفت دولتهاست / ضرورت تصویب لایحه رتبه بندی معلمان

سرویس ایلام - امام جمعه موقت ایلام در خطبه های این هفته نماز جمعه بر ضرورت تصویب لایحه رتبه بندی معلمان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کردپر، حجت الاسلام شمس الله سراج با اشاره به اینکه معلمان به عنوان موثرترین قشر جامعه در تربیت و آموزش نسل های آینده کشور برای ساختن ایرانی قوی نقشی تعیین کننده دارند، ابراز کرد: شغل معلمی، یکی از حساس‌ترین مشاغل در کشور محسوب می شود، معلمان وظیفه تربیت افرادی را بر عهده دارند که آینده و توسعه کشور با تصمیم آنان رقم می خورد.

وی به لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: اهمیت و جایگاه معلمان در جامعه بسیار زیاد است و باید دولت و مجلس علاوه بر تصویب این لایحه، امتیازاتی دیگری را برای این قشر زحمتکش کشور در نظر گیرند.

خطیب موقت نماز جمعه ایلام خواستار رسیدگی به اوضاع معلمان و توجه ویژه به آنان در دولت سیزدهم شد و گفت: این قشر زحمتکش که نقش مهمی در جامعه ایفا می کند، باید بیش از پیش به آن توجه شود.

سراج با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی صحیح و استفاده از ظرفیت خرد جمعی در برنامه ریزی های دولت، اظهار کرد: استفاده از برنامه ریزی با کمک کارشناسان دانشگاهی و توجه به اصل بهره گیری از خرد جمعی از مهم ترین دلایل موفقیت دولت ها محسوب می‌شود و هر دولتی به این موارد بی‌توجهی کند، نمی تواند در رفع مشکلات مردم موفق باشد.

وی با بیان اینکه آفت همه دولت ها عدم برنامه ریزی بر مبنای عقل و اندیشه و تصمیم گیری احساسی است، ابراز کرد: عدم داشتن سعه صدر مدیران و حاکمان یکی دیگر از آفت های دولت های استکبار است که با کوچکترین انتقاد آشفته خاطر می شوند.

حجت الاسلام سراج همچنین با اشاره به اینکه ضرورت رعایت اخلاق در فضای مجازی به عنوان نیاز جامعه امروز، خاطرنشان کرد: رعایت اخلاق، انصاف و عدالت در بازنشر مطالب فضای مجازی جامعه امروزی بسیاری ضروری است، فضای مجازی تیغه ۲ لبه است و باید نظارت بر این فضا بیشتر شود و افرادی که در این راستا در حال فعالیت هستند نیز دقت نظر داشته باشند.

کد خبر 20112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha