سفر مکنزی به کُردستان سوریه پیامی به ترک ها بود

سرویس سوریه-عضو شورای میهنی کُرد گفت:سفر چند روز پیش ژنرال مکنزی فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه به کُردستان سوریه دارای پیام بود و ترک‌ها تا این لحظه نتوانسته‌اند از هواپیماهای جنگی برای هجوم‌ به عین عیسی استفاده کنند.

«قدری جان» عضو هیات منطقه‌ای حزب دموکرات کُردستان سوریه و همچنین یکی از اعضای هیات نمایندگی شورای میهنی کُرد(ENKS) در قامیشلو در پاسخ به این سوال کُردپرس که سرنوشت عین عیسی پس از حملات اخیر ترکیه به این منطقه چه می‌شود، اظهار کرد:خطر عین عیسی را تهدید می‌کند، اما آنچه که مشخص است این نقشه روسیه برای فشار بر نیروهای سوریه دموکراتیک(HSD) است تا عین عیسی را تحویل ترکیه بدهند.

وی ادامه داد:گروه‌های وابسته به ترکیه از این‌ سکوت روس‌ها استفاده می‌کنند و حملات خود را آغاز کرده‌اند اما HSD راه نفوذ آن‌ها را بسته است.

این عضو شورای میهنی کُرد درباره نقش آمریکا در خصوص موضوع عین عیسی گفت:حضور ژنرال مکنزی فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه به کُردستان سوریه دارای پیام بود و ترک‌ها نتوانسته‌اند از هواپیماهای جنگی در این‌ هجوم‌ها استفاده کنند.

قدری جان تصریح کرد:هر چند آمریکایی‌ها بصورت مستقیم اظهارنظری نکرده‌اند اما ما امیدواریم که سفر چند روز گذشته ژنرال مکنزی و دیدار با ژنرال مظلوم کوبانی معادلات را تغییر دهد و از هرگونه حمله ترکیه و گروه‌های تحت حمایتش جلوگیری کند.

کد خبر 2030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha