نگرانی یک مقام آمریکایی از احتمال تصرف کوبانی توسط ترکیه

سرویس جهان- رئیس کمیسیون آزادی مذاهب وابسته به دولت آمریکا ضمن ابراز نگرانی از حمله احتمالی ترکیه به شهر کوبانی در سوریه، خواستار تلاش واشنگتن برای جلوگیری از حمله احتمالی ترکیه به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه شد.

به گزارش کردپرس، با این که از حجم تهدیدهای ترکیه علیه کردهای سوریه بعد از ملاقات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا کاسته شده اما مسئول یکی از نهادهای وابسته به دولت آمریکا نسبت به پیامدهای حمله احتمالی ترکیه به کردهای سوریه و تصرف شهر کوبانی ابراز نگرانی کرد.

نادین مائنزا، رئیس کمیسیون بین المللی آزادی مذاهب آمریکا در پیامی تویتری که از شهر کردنشین کوبانی منتشر کرد، نسبت به احتمال حمله ترکیه به این شهر تحت کنترل کردهای سوریه ابراز نگرانی کرد.

مائنزا نسبت به پیامدهای حمله احتمالی ترکیه به این شهر هشدار داد و از دولت آمریکا خواست در این مسئله مداخله کرده و مانع از حمله احتمالی ترکیه به این شهر و دیگر مناطق تحت کنترل کردهای سوریه شود.

از سوی دیگر جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا از احتمال وقوع یک حمله نظامی علیه نیروهای کرد سوریه که همپیمان آمریکا هستند، ابراز بی اطلاعی کرد.

با این حال، سخنگوی پنتاگون بر حق سربازان آمریکایی مستقر در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، در دفاع از خود تاکید کرد.

او اشاره کرد که آمریکا همچنان بر ادامه همپیمانی با نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها متعهد است اما این همپیمانی فقط روی مبارزه با داعش تمرکز خواهد داشت.

کد خبر 20443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha