برای جلوگیری از جنگ داخلی  در عراق  باید به مصطفی کاظمی کمک کنیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان در مجلس عراق خواستار کمک به مصطفی کاظمی نخست وزیر و دولت بغداد برای جلوگیری از افزایش ناآرامی ها و وقوع جنگ داخلی در این کشور شد.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "صالح فقی" در این باره گفت: وقوع ناآرامی در بغداد یا هر استان دیگری بر سایر استان های کشور تأثیر خواهد گذاشت. بنابراین باید همه احزاب و شخصیت های تأثیرگذار به مصطفی کاظمی برای حفظ عراق از درگیری داخلی و نزاع های بین المللی تلاش کنند.

فقی افزود: دولت کنونی با منطقی عقلانی با رویدادها تعامل می کند و باید به آن کمک کرد. زیرا در صورت وقوع جنگ، تر و خشک با هم خواهند سوخت و همگان تا حد زیادی ضرر خواهند کرد.

این عضو فراکسیون اتحادیه میهنی در مجلس عراق خاطرنشان کرد: برگزاری انتخابات در وضعیت کنونی و شرایط امنیتی و اقتصادی، مشکلات و اختلافات سیاسی فعلی، دشوار است. زیرا این اقدام، نیازمند فضای آرام و سالمی است. از سوی دیگر برگزاری انتخابات در شرایط کنونی یا تعویق در برگزاری آن، نیازمند توافق سیاسی بین فراکسیون ها است. زیرا برگزاری انتخابات زودهنگام، یکی از خواسته های تظاهرکنندگان است.

کد خبر 2098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha