شهردار: ارومیه با سرریز جمعیت روبه رو است

سرویس آذربایجان غربی- شهردار ارومیه گفت: محدوده شهری ارومیه هم اکنون پر شده و سرریز جمعیت داریم و موجب افزایش حاشیه شهر شده است و ارومیه به طرف شهری یک میلیون نفری حرکت می کند.

به گزارش کردپرس، حسین مهدی زاده با بیان اینکه شهرداری طی سالهای گذشته با بحران مالی روبرو بود، اظهار کرد: برخی مواقع بحرانهای مالی موجب برنامه ریزی در خصوص درآمدهایی در کوتاه مدت می شود که در بلندمدت مشکلاتی را برای شهر ایجاد می کند که امیدواریم با مطالعه و تهیه پیوست های لازم این مشکلات را دیگر شاهد نباشیم.

شهردار ارومیه بیان کرد: برخی مسائل مربوط به مدیریت شهری ، فرهنگی است و در خصوص مباحث پدافند غیرعامل نیز در حوزه ساخت و ساز باید توجه ویژه کرده و برنامه ریزی داشته باشیم.

او با اشاره به افزایش جمعیت شهر ارومیه ادامه داد: محدوده شهری ارومیه هم اکنون پر شده و سرریز جمعیت داریم و موجب افزایش حاشیه شهر شده است و ارومیه به طرف شهری یک میلیون نفری حرکت می کند.

مهدی زاده تصریح کرد: در مباحث ترافیک شهری، مکان یابی کاربری های مختلف در راستای پاسخگویی به نیاز مردم را آغاز کرده و باید تدابیری جدی بیاندیشیم و با نگاه مردم محور حرکت می کنیم و امیدواریم در آینده مورد انتقاد مردم قرار نگیریم.

شهردار ارومیه تاکید کرد: شهرداری یک سازمان عمومی غیردولتی است و منابع درآمدی اختصاص یافته از سوی دولت بسیار ناچیز بوده و در حد پنج درصد است و از این رو با مشارکت شهروندان شهرداری و شهر مدیریت می شود.

مهدی زاده گفت: شهروندان باید هزینه زندگی در شهر و مدیریت شهر را بپردازند و در این راستا خواهشمندیم شهروندان عوارض کسب و پیشه، پسماند و نوسازی خود را پرداخت کنند تا شهرداری ارومیه نیز بتواند خدمات بهینه ارائه دهد.

اوافزود: در کشورهای اروپایی در تنظیف و نگهداری شهر با مشارکت مردم است و یک ارتباط دوسویه بین مردم و شهرداری وجود دارد و اگر مردم وجود نداشته باشد شهرداری وجود نخواهد داشت و بالعکس.

مهدی زاده ضمن تشکر و قدردانی از شورای شهر برای همراهی شهرداری گفت: از اعضا شورای شهر تشکر می کنم که مدیریت محله محور را انتخاب و ادامه می دهند.

او ادامه داد: مکان یابی پل های عابر پیاده بعضا درست نبوده و بدون مطالعه احداث شده اند و کار فرهنگسازی را نیز به خوبی انجام نداده ایم و در تلاشیم مشکل پل عابر پیاده منطقه عمار در بلوار باهنر را تا پایان امسال رفع خواهیم کرد.

مهدی زاده اظهار کرد: خلا قوانین در برخی موارد موجب آشفتگی در امور شهری شده است و باید به مسائل شهری چندبعدی نگاه کرده و توجیه دار ببینیم و باید سودآور بودن سرمایه گذاری در حوزه ساخت و ساز نیز مدنظر قرار گیرد.

او گفت: شهرداری تا جایی که توان دارد ساخت و سازهای غیرمجاز را متوقف و در کمیسیون ماده صد درخواست تخریب می کند اما در اثر خلأ قانونی عملاً شاهدیم که در مواردی عدم نتیجه را شاهد می شود.

مهدی زاده تأکید کرد: امیدواریم به اندازه ای از سطح شهروندی برسیم که در کنار هم شهری ایده آل را شاهد باشیم و شهرداری نیز در برابر شهروندان پاسخگو و شهری توسعه یافته را شاهد باشیم.

شهردار ارومیه ادامه داد: اخطار سه مرحله ای به زمین های خالی رها شده در سطح شهر صادر خواهد شد تا نسبت به تعیین تکلیف این زمین ها از سوی مالکان اقدام شود.

کد خبر 21082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha