۱۰ باب کتابخانه عمومی در مساجد کردستان افتتاح می‌شوند

سرویس کردستان - مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان گفت: به مناسبت هفته کتاب، ۱۰ باب کتابخانه عمومی در مساجد کردستان افتتاح می‌شوند.

به گزارش کرد پرس، کامل گلباغی با اشاره به افتتاح 10 باب کتابخانه در سطح مساجد استان به مناسبت هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در کردستان، گفت: افتتاح 2 باب کتابخانه عمومی مساجد در مرکز استان و 8 باب در شهرستان‌های تابعه استان و برگزاری کارگاه آموزشی کتابداران کتابخانه‌های عمومی مساجد از دیگر برنامه‌های این حوزه در هفته کتاب است.

وی با اشاره به ویژه برنامه‌های فرهنگی و هنری هفته کتاب، اظهار کرد: از جمله این برنامه‌ها برگزاری کارگاه آموزشی کتابداران کتابخانه‌های عمومی مساجد است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان افزود: این نشست به صورت آنلاین و با حضور صاحبنظران و اعضای کانون‌های مساجد استان برگزار می‌شود.

گلباغی با اشاره به فعالیت ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد استان، ادامه داد: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی دو باب کتابخانه عمومی مساجد در مرکز استان و 8 باب در شهرستان‌های تابعه استان افتتاح و با کتاب و تازه های نشر تجهیز می‌شود.

وی با بیان اینکه اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی به گونه ای است که خداوند در قرآن کریم که خواندن و قلم قسم یادکرده است، یادآور شد: کتاب می تواند ما را به سوی ترقی و پیشرفت سوق دهد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان همچنین از اهدای کتاب به کتابخانه کانون های مساجد خبر داد و بیان کرد: بالغ بر هزار جلد کتاب به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در سطح کانون‌های مساجد استان در این هفته توزیع می شود که با این حرکت می توانیم تعداد کتاب‌های موجود در کانون های مساجد را افزایش دهیم.

گلباغی با اشاره به اینکه اکثر کانون های مساجد استان مجهز به کتابخانه هستند، گفت: بیشتر کتابخانه‌های مساجد دارای دو یا سه قفسه کتاب هستند و تعداد کتابخانه مخزن دار موجود در کانون مساجد استان که در سامانه ثبت شدند، ۶۳ باب است.

وی با ضروری خواندن افزایش سرانه مطالعه کتاب در استان، اظهار کرد: در این هفته شبکه‌های اجتماعی نیز میزبان فعالان کتاب در قالب گفت‌وگوهای زنده اینترنتی خواهند بود.

کد خبر 21268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha