تاسیس انجمن ادیبان کرد ترکیه در دیاربکر

سرویس ترکیه - جمعی از فرهیختگان، نویسندگان و هنرمندان کرد ترکیه به منظور ایجاد همبستگی میان نویسندگان کرد و خدمت در راستای توسعه ادبیات کردی انجمنی تحت عنوان «انجمن ادیبان کرد» تاسیس کردند.

به گزارش کردپرس، جمعی از فرهیختگان، نویسندگان و هنرمندان کرد ترکیه به منظور ایجاد همبستگی میان نویسندگان کرد و خدمت در راستای توسعه ادبیات کردی انجمنی تحت عنوان «انجمن ادیبان کرد» تاسیس کردند.

به نوشته روزنامه اورنسل، درخواست رسمی تاسیس این انجمن از سوی استانداری دیاربکر مورد قبول واقع شده و این انجمن رسماً فعالیت خود را آغاز کرده است.

سلطان یارای و هوگیر بربیر به عنوان روسای مشترک این انجمن، که هدف آن بر اساس اساسنامه ارائه شده سازماندهی و همبستگی نویسندگان کرد و توسعه ادبیات و زبان کردی است، انتخاب شده اند.

سلطان یارای در خصوص تاسیس این انجمن به خبرنگاران گفت: «در پی توقیف و بسته شدن تعداد زیادی از انجمن های کردی در دوران وضعیت اضطراری در کشور کمبود چنین انجمنی احساس می شد. هدفمان فعالیت پیرامون زبان های کردی با گویش های کرمانجی، کرمانجکی (زازاکی) و سورانی است. در کنار این که آثار کردی را معرفی خواهیم کرد تلاشمان بر این خواهد بود که مشکلات نویسندگان کرد را در داخل این انجمن حل و فصل کنیم. همبستگی میان نویسندگان کرد بسیار مهم و حیاتی است».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 222188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha