ترور دیگر AKP را نجات نمی دهد

سرویس ترکیه - مرال دانیش بشتاش نماینده HDP خطاب به سویلو گفت که ترور دیگر نمی تواند AKP را نجات دهد.

به گزارش کردپرس، مرال دانیش بشتاش نماینده ارشد فراکسیون حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) روز گذشته در جلسه بررسی لایحه بودجه وزارت کشور ترکیه، خطاب به سیلمان سویلو وزیر کشور گفت: با وجود همه جنایت ها، حمله ها، توطئه ها و بلاهایی که بر سر ما آوردید ما حتی یک لحظه مقابل شما زانو نزدیم.

بشتاش در نطق خود در صحن عمومی مجلس خطاب به سویلو که در جلسه حضور داشت، گفت: «ما در اینجا هزاران بار درباره از بین رفتن حقوق مردم و اراده آزاد آنان با انتصاب متولیان شما به جای شهرداران منتخب مردم سخن گفته ایم. مشخص است که هیچ گوش نداده اید. انتضاب متولیان به جای شهرداران منتخب دزدی اراده مردم از سوی حکومت و توسط وزارت کشور، کاری غیر قانونی و خودسرانه است.»

این نماینده HDP و وکیل دادگستری افزود: «من همه پرونده های مربوط به شهرداران منتخب مردم را خواندم. هیچ کدام از ادعاهای شما و اتهاماتی که متوجه آنها کردید در آن پرونده ها موجود نیست. شهردار دیاربکر را با شهادت یک شاهد ساختگی درباره شغل پزشکی اش محکوم کرده اید.»

او از سویلو پرسید: «به عنوان وزیر کشور درباره دزدیها، فسادها، و رانت خواری های متولیانی که به جای شهرداران منتخب مردم گذاشته اید هم اطلاع رسانی کنید. آقای یامان دزد را که متولی شما در ماردین بود، جرا از سر کار برداشتید؟ این را توضیح دهید. افکار عمومی ترکیه را روشن کنید. حزب شما نمی تواند وقتی گیر افتاد با ترور خودش را نجات دهد. دیگر تمام شد، بیایید تا درباره حقیقت ها با هم گفتگو کنیم.»

کد خبر 22980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha