آزادی ٤ هزار زندانی در آذربایجان غربی به همت شورای حل اختلاف

سرویس آذربایجان غربی- مدیر کل سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان غربی گفت: در هشت ماهه سال جاری ٤ هزار و ٤٨٣ زندانی با تلاش اعضای شعب شورای حل اختلاف و مددکاران زندان در استان آزاد شده اند.

به گزارش کردپرس، مدیر کل سازمان زندانها استان در جلسه استفاده حداکثری از ظرفیت تفاهم نامه بین مرکز توسعه حل اختلاف و سازمان زندانها، از تلاشهای اعضای شعب شورای حل اختلاف در زمینه اخذ رضایت از شکات و آزادی زندانیان در هشت ماهه سال جاری تقدیر کرد.

محمدی افزود: آزادی زندانیان با تلاش شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان، مددکاران و خیرین نسبت به مدت مشابه در سال قبل 87 درصد رشد داشته است که بسیار مطلوب می باشد.

در این جلسه ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی نیز گفت: زحمات و تلاشهای اعضای شورای حل اختلاف در سازش و اصلاح ذات البین خصوصاً در پرونده‌هایی مثل قصاص قابل تقدیر و تشکر است و نتایج خوبی را به همراه داشته است.

عتباتی ادامه داد: نقش آفرینی شورای حل اختلاف در زندانها بسیار حائز اهمیت است و شورا یک مجموعه گسترده مردمی در فرهنگ سازی صلح و سازش می باشد، بخش مهم کار شورا که خیلی تاثیر گذار است توسعه فرهنگ گذشت، ایثار، مدارا و صلح و سازش در جامعه هست و کار اعضای شورا فقط به سازش بین طرفین ختم نمی شود.

رئیس دادگستری استان افزود: سازش پرونده قصاص در شورای حل اختلاف زندانیان،بخشیدن حیات دوباره به یک انسان و دمیدن روح زندگی در خانواده آن شخص می باشد.

رئیس شورای قضایی استان در پایان به استفاده از ظرفیت رسانه ها در انعکاس عملکرد شوراهای حل اختلاف در زمینه سازش و آزادی زندانیان تاکید و این امر را در ترویج فرهنگ گذشت در جامعه مهم و تأثیرگذار دانست.

در ادامه جلسه تعدادی از روسای حوزه های قضایی استان به بیان مشکلات خود پرداختند و در پایان از شعب 19 شورای حل اختلاف مستقر در زندان ارومیه که در امر سازش پرونده های قصاص عملکرد مطلوبی داشته و نیز از شعبه شورای حل اختلاف مستقر در زندان میاندآب که در زمینه آزادی زندانیان مطلوب عمل کرده بود توسط دکتر عتباتی رئیس کل دادگستری استان با اهداء لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 23303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha